Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni bra!

LHR-SFO för 10 min sen i Club var denna gången helt fantastiskt tack vare en grym FA på upper deck! Som alltid lotto med BA och kabinpersonal. Kvinnliga kollegan på upperdeck var riktigt snorkig, otrevlig och trött på sitt jobb och bjöd till skillnad från sin kollega inte ett leende på 10h.

Vass servering med glimten i ögat, koll på alla detaljer, inga problem att prova olika rätter samt härliga konversationer. Håller helt med Agehall att på en bra dag är Club world riktigt bra och omotiverat att betala för First.

Fy sjutton dock för världens sämsta immigration i SFO. 10 tals långflyg samtidigt och 1000 tals passagerare i kö.

Last edited:
Den enda anledningen jag kan tänka på är att man vill ha någonstans att förvara sin bok och vattenflaska om man inte har fönstersäte :) (Horribelt dåligt med förvaring i CW-stolarna)
Jämfört med First så är det ju fortfarande enormt mycket förvaringsutrymme i CW iochmed den lilla lådan nere vid golvet.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - BA Club World är en ganska bra produkt men BA First är en stor besvikelse...

BA First och Cathay C på long haul har ju en förvillande snarlik hårdvara och bränna poäng eller pengar på BA F känns mest som slöseri. Men jag tillhör ju även dem som gillar BA club world skarp. Om man inte reser som ett par och slipper platserna i mitten, så är det en mycket funktionell produkt. Nej, jag jämförde inte med Cathay C, jag skrev att BA Club World är bra:p

Den enda anledningen jag kan tänka på är att man vill ha någonstans att förvara sin bok och vattenflaska om man inte har fönstersäte :) (Horribelt dåligt med förvaring i CW-stolarna)
Åker du A380 så är det problemet löst med fönstersäte på upper deck. Mycket bra förvaringsutrymme!

Välj alltså flygplan med omsorg;) Tar alltid 'rätt' med BA 27/31...

CW vid fullsatt kabin på 777 kan vara långsam service (och kasst utrymme), men stolen är mycket bra att sova i. Tycker att BA CW är en stabil produkt som jag gärna flyger när de ha rätt pris!

Intressant, raka motsatsen mot vår upplevelse i i julas. Helt tomt i immigration när vi klev av, tog mindre än två minuter att ta sig igenom.

Hade dubbel trippel super duper otur helt enkelt. Nytt ESTA, nytt pass. ZERO kö i apparaterna annars och hade tagit 5 min. Var 2-3 försenade långflyg samtidigt med andra inkommande och los kaos var el facto ;)

Hade dubbel trippel super duper otur helt enkelt. Nytt ESTA, nytt pass. ZERO kö i apparaterna annars och hade tagit 5 min. Var 2-3 försenade långflyg samtidigt med andra inkommande och los kaos var el facto ;)

Jag har också nytt ESTA och pass som ännu inte använts i USA. Menar du att man då inte kan utnyttja automaterna?

Jag tror det är passet som styr och inte ESTAt. Jag är ganska övertygad om att jag använde automat senast då jag förnyat ESTAt men hade ett pass som sedan tidigare befunnit sig i USA.

Får väl kolla nästa gång i sommar då det är nya ESTA för både mig och frun men pass med en gedigen inresehistoria till USA.

• Gilla
Reactions: Pho
Toppen