Senaste nytt

British Airways börjar att köra Boeing 787 Dreamliner på London-Stockholm

Aning OT men BA börjar flyga 787 till Toronto från 1a September och EWR 1a October:

London Heathrow – Newark eff 01OCT13 1 daily (13 weekly from 27OCT13)
01OCT13 – 26OCT13
BA187 LHR1815 – 2125EWR 788 D
BA186 EWR2255 – 1055+1LHR 788 D

London Heathrow – Toronto eff 01SEP13 1 daily (10 weekly from 15SEP13 to 26OCT13)
01SEP13 – 26OCT13
BA093 LHR1215 – 1455YYZ 788 D
BA097 LHR1400 – 1710YYZ 788 15
BA097 LHR1405 – 1710YYZ 788 7

BA092 YYZ1910 – 0705+1LHR 788 D
BA096 YYZ2245 – 1100+1LHR 788 15
BA096 YYZ2255 – 1115+1LHR 788 7

BA097/096 operates with Boeing 787 from 15SEP13

British Airways Outlines Planned Boeing 787 / Airbus A380 Operation as of 27JUN13 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates
 
Jag tycker att det är fördel att man sitter motsatt håll när man är i sällskap. Det blir enklare att prata men fortfarande känns det private när man behöver det. Det finns en uppfällbar divider mellan sätena

Jo jag vet hur sätet ser ut, och smaken är som baken. :)

Jag tror vår kompis A380*G föredrar att få spela "footsy" med grannen på Lufthansas nya :) Jag hoppas min kärra till IAD om 4 veckor inte är full i C så man kan provåka denna lite både uppe samt nere på B747-8i. Det skall bli spännande att äntligen prova lite och inte bara ha andra källor som referenspunkt.

Jag gillar verkligen CW som stol och det är få (om någon) stol som fungerar bättre för mig särskilt på nattresor. Det har aldrig stört mig att sitta mot färdriktningen särskilt på Upper Deck.

Återkommer med en första jämförelse mellan CW och nya LH C i augusti. Det är mycket bättre att ha en riktig åsikt när man faktisk har provat något, än att ha "läktarplatsåsikt" från "Google Search" :)
 
Mittsätet ser inte så kul ut


Flight information | Boeing-787 | British Airways


750x422_clubworld_dark.jpg

MAP_787_214.jpg
 
Last edited:
Jag tror vår kompis A380*G föredrar att få spela "footsy" med grannen på Lufthansas nya :) Jag hoppas min kärra till IAD om 4 veckor inte är full i C så man kan provåka denna lite både uppe samt nere på B747-8i. Det skall bli spännande att äntligen prova lite och inte bara ha andra källor som referenspunkt.

Jag gillar verkligen CW som stol och det är få (om någon) stol som fungerar bättre för mig särskilt på nattresor. Det har aldrig stört mig att sitta mot färdriktningen särskilt på Upper Deck.

Återkommer med en första jämförelse mellan CW och nya LH C i augusti. Det är mycket bättre att ha en riktig åsikt när man faktisk har provat något, än att ha "läktarplatsåsikt" från "Google Search" :)

Gör lite research på forumet så ser du vad jag tycker om LHs nya C-stol. :rolleyes:
Har DEL-FRA i C inbokat efter sommaren och valde mittraden i main cabin för att få så mycket space som möjligt från medpassagerarna.
 
Skall bli kul att höra vad du tycker :)

Har inga stora förhoppningar, jag är ju dessutom en av de få som tycker LHs normala C-stol är bra och sover utmärkt i den.
Den stolen saknar en finess som tex SKs C-stol saknar, dvs möjlighet att småjustera i liggläge genom att trycka på knappen för liggläge tills man hittar en perfekt position med rätt stöd för kroppen.
 
Mittsätet: enligt crew jag känner så tror dom att mittsätet kommer bli en favorit bland solo-resenärer. Bilden visar inte vidare bra att det finns mer personligt utrymme samt mer förvaring.

Gällande lönsamhet så är det yield som är intressant. På de rutter BA kör 787 finns det tillräckligt med PAX som är villiga att betala det pris som behövs för att få lönsamhet. Sen är ju 787 bra mycket effektivare än föregångaren, 767.
 
Toppen