Senaste nytt

British Airways börjar att köra Boeing 787 Dreamliner på London-Stockholm

Mittsätet ser inte så kul ut

Flight information | Boeing-787 | British Airways

750x422_clubworld_dark.jpg

MAP_787_214.jpg

Om LX säten i rad K i business precis intill fönstret är kistan så är mittenraden på detta plan graven där kistan sänks ner. Usch vilken hemsk plats.

Som tidigare sagt; det är inte säkert att den platsen är så dålig som det ser ut. Enligt crew erbjuder den mest personligt utrymme utav alla CW stolar ombord och man tror att den kommer bli älskad av vissa och hatad av andra. Vissa gillar avskildhet, andra mindre så. Optimalt är ju fönster och enskilt i min meningen, men min känsla är att jag nog hellre skulle ta denna mittplats än en gång.

På bilden ser den inte så kul ut men man vet ju inte i verkligheten. Förmodligen är det precis så att stolen kommer att få blandat betyg. Själv gillade jag flygen ombord på CX med deras coffins så jag tror att jag skulle gilla det här sätet också. Privat är grejen om man reser själv.

British Airways will fly its new Airbus A380 and Boeing 787 to Frankfurt and Stockholm from next month, prior to their inaugural international debut in September.

However, don’t go looking for either of BA’s new jets to appear on the timetable. For the first few weeks the aircraft will be swapped into the schedule as to ‘surprise and delight’ passengers.

“Travellers going to Frankfurt for example will turn up at the airport expecting to get on an A320 and they’ll see an 380 instead” Frank van der Post, BA’s Managing Director of Brands and Customer Experience, told Australian Business Traveller.

“But we don’t want to sell (those aircraft) as such” van der Post explained, “so we’re just going to continue to sell the sector as an A320 and then sometimes replace it with A380, and the same with Stockholm and the 787.”

However, van de Post allows that once the airline “starts building confidence (in the aircraft) we may do something else.”

The trials will run for about a month, and after two weeks when we feel more confident we make make a bit more noise about it.

BA confirms Airbus 380, Boeing 787 trial flights to Frankfurt, Stockholm - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

Jaha, det stärker ytterligare min inställning att inte boka biljett bara för att flyga en särskild flygplanstyp. Får hoppas att BA780 den 18 juli är en 787 då.

Det är väl ingen hemlighet att vi försöker göra något av detta. Som jag skrev up-thread togs det kontakt med BA folk omgående när ARN blev aktuellt för 787 test flights. BA har så klart sista ordet och skulle något event bli av kommer ni här vara dom första som vet! :)

Toppen