ACervin
Medlem
Har nu bokat. Skall hälsa på några kompisar i Perth på julen så det blev därifrån istället för BNE. Mycket trevlig dam som tog tid på sig men kunde inte boka rutten PER-BKK-ABB-JHB-CPT då det blev för många poäng och segment. Men AHO fick beröm för den kreativa routingen så hon hade önskat att den gick att boka. Hon dubbelkollade med sin supervisor. Istället tog vi (också hjälp av AHO kartor på routing) och bokade PER-SIN-JHB-CPT. Tyvärr fanns den långa sovsträckan SIN-JHB endast i Economy. Men jag har tydligen tre dagar på mig att boka om så hon rekommenderade att jag ringde dagligen och kollade om business platser släpptes. Ca 150 US i bokningsavgifter.
Men det som förvånade mig var att poänguttaget för denna enkel-resa (fortsätter nog upp till Europa sen) och delvis i economy gick på 130 000 US Dividend miles. Stämmer det? Skall man köpa segmentet JHB-CPT själv? (Kostar ca 1500 kr i economy)
Men det som förvånade mig var att poänguttaget för denna enkel-resa (fortsätter nog upp till Europa sen) och delvis i economy gick på 130 000 US Dividend miles. Stämmer det? Skall man köpa segmentet JHB-CPT själv? (Kostar ca 1500 kr i economy)
Last edited: