Senaste nytt

Breaking news: Qatar Airways lanserar sin nya Business Class Suite på sin 787-9

dashboard

Administrator
Breaking News: Qatar Airways lanserar sin nya Business Class Suite på sin Boeing 787-9 Dreamliner.

Den efterlängtade Business Class Suite kommer att komplettera sin hyllade Qsuite i Qatar Airways flotta. Den nya sviten förstärker bara flygbolagets rykte som att tillhandahålla en av de finaste Business Class-produkterna i världen.

51268803060_486d355abd_k.jpg


BusinessClass.com har hela historien här: BusinessClass.com - Qatar Airways debuts its Boeing 787-9 Dreamliner complete with new Business Class Suite

BusinessClass.com - Qatar Airways debuts its Boeing 787-9 Dreamliner complete with new Business Class Suite
 

folo

Medlem
Kommer den sitta bredvid Qsuite? De har alltså både Q och denna i samma kabin? :)

Lär inte bli så, QSuite är tydligen för bred för att köra i 1-2-1 i Dreamlinern. Och 1-1 längst fram borde väl inte vara aktuellt i andra plan än 747/A380 tänker jag. :)
 

Hachans

Medlem
I mars smäller det, först den nya Business sviten på 787 OSL - DOH sedan Q-suite DOH-MLE… det blir dejligt…

Den var fin! Åkte med den DOH-ARN häromdagen.
Men det var inte på något sätt planerat, det var equipment change. Så bli inte besviken när och om de byter ut 787-9 mot en 787-8. :) Eller i mitt fall på första benet, En Q-Suite mot en 777-200…
 

toer00

Medlem
Och så hände det... :p
4/ 4 sträckor var sviter tills nu. OSL - DOH var 787-9 nu 787-8, DOH-CDG var 777-300ER med Qsuite nu A380-800...
Återstår DOH-MLE-DOH som förut var Q-suite, men nu ???

Enligt min E-ticket så är QR 672 och QR 677 fortfarande 777-300ER Och fortfarande med 1-2-1 layout…men inte Q-suite (inga bakåtvända dubbelsäten). Jag blir nu lite fundersam…Har Qatar 777-300ER utan Q-suite och med 1-2-1 konfiguration? Jag vet attestera äldre hade 2-2-2 men hittar inga uppgifter om 1-2-1…??? Är det då samma typ av sätern som de har på tex. 787-8 och A380-800?

Sista frågan.. nu när A380 finns DOH-CDG, går det att uppgradera sig till First vid något tillfälle och om det är värt det…?
 

QR A319

Medlem
Och så hände det... :p
4/ 4 sträckor var sviter tills nu. OSL - DOH var 787-9 nu 787-8, DOH-CDG var 777-300ER med Qsuite nu A380-800...
Återstår DOH-MLE-DOH som förut var Q-suite, men nu ???

Enligt min E-ticket så är QR 672 och QR 677 fortfarande 777-300ER Och fortfarande med 1-2-1 layout…men inte Q-suite (inga bakåtvända dubbelsäten). Jag blir nu lite fundersam…Har Qatar 777-300ER utan Q-suite och med 1-2-1 konfiguration? Jag vet attestera äldre hade 2-2-2 men hittar inga uppgifter om 1-2-1…??? Är det då samma typ av sätern som de har på tex. 787-8 och A380-800?

Sista frågan.. nu när A380 finns DOH-CDG, går det att uppgradera sig till First vid något tillfälle och om det är värt det…?

Tjenare, trist med alla byten av flygplanstyp men det kan ändra sig igen ;-) Om man ännu ej har testat 787-9 i den nya suitlayouten så känns det såklart, extra trist.
Du har helt rätt i att det inte är någon QR configuration på MLE flygningen och det beror på att de har chartrat in några 777 från Cathay pacific och sätter in 2 eller 3 av dessa på just Maldiverna. QR har flygplansbrist för tillfället (A350 strulet).
De här CX planen har First och jag tror att det är där du ska satsa på uppgradering. CDG och LHR med Qatar Airways är kända som i princip omöjliga att uppgradera till First för miles och väldigt väldigt dyra med cash.
Happy flying och ha en fin semester!!
 

palmen

Moderator
Du har helt rätt i att det inte är någon Qatar Airways configuration på MLE flygningen och det beror på att de har chartrat in några 777 från Cathay pacific och sätter in 2 eller 3 av dessa på just Maldiverna. Qatar Airways har flygplansbrist för tillfället (A350 strulet).
De här Cathay Pacific planen har First och jag tror att det är där du ska satsa på uppgradering
Kommer de verkligen erbjuda first ombord? Brukar väl annars oftast vara så att det blocks helt eller om man har tur att kunna sitta där fast med business servering.
 

toer00

Medlem
Nu helt plötsligt dök, B 777-300ER med Q-suites upp OSL-DOH...håller tummarna! ;)
Men "dubbel sängarna" är upptagna... Det kostar 740 kr/sträcka att seata sig i QR, P-klass, skulle alltså ha kostat 6 000 Kr för oss två! Blev snål här...

Ser att tre av sviterna på rad J är lediga så torde väl innebära att två av dessa är dedicerade till oss??
Spännande med all equipment change...

upload_2022-3-5_23-58-5.png


upload_2022-3-6_0-4-12.png
upload_2022-3-6_0-4-46.png
 
Toppen