Efter rundvandring och fotosession (tog 10 minuter) så kände jag för att fräsha upp mig efter nattens NapCabs. Eftersom jag fortfarande var ensam i loungen var det bara att kliva in i badrummet. Värdinnan frågade om hon kunde göra något mer och jag frågade om det fanns ett strykjärn så jag kunde stryka min skjorta? Sure Mr Brandten i will fix it for you.
Det är ett likadant badrum som i FCT (First Class Terminal) i FRA men med skillnaden att det här var bubbelbadkar vilket det inte var sist i FCT.
Kan fortfarande inte förstå varför man inte bytte plats på toaletten och duschen då man från badkaret måste gå och blöta ner hela golvet på väg till duschen. Att fylla badkaret tog lång tid tyckte jag... ca 15-20 minuter men det tog bara 1 minut att tömma det. Kranen för varmvatten var trasig så man fick fippla lite för att få till rätt temperatur. Det borde man ha fixat kan jag tycka.
Det fanns ingen tandborste/tandkräm här så tur jag hade med ett gammalt SAS amenity kit.
Precis när jag var klar knackade det på dörren och en färdigstruken skjorta skickades in. Tack för det!
Hade vid det här laget blivit rejält hungrig men vill samtidigt inte äta för mycket så jag inte orkar med lunch sen. Tog lite färsk frukt och något mer... med äpplen i... gröt... typ.
American pancakes och en kanna te smakade bra. Servitrisen hörde att min röst var lite rosslig så hon tog med en burk honung vilket gjorde susen.
Omelett made to order.
En latte och chokladbricka serverades efter maten.
Julankan serverades tillsammans med ett glas Pommery Cuvée Louise, 2004.
Tänkte sätta mig i relaxfåtöljen men WiFi fungerade inte så långt in i lokalen så fick förflytta mig till mitten där jag kunde kolla på lite film och beställa en Lufthansa First Class Muc Mule (Signature Drink) som smakade mycket bra!
Boarding börjar om 30 minuter så börjar bli tight för Schnitzellunch nu. Synd för jag åt för lite för att hålla mig hela vägen till serveringen ombord.
Äh, jag försöker.
Vi hörs!