Senaste nytt

Brandtens Travel Bucket List (BTBL)

Ser att det blivit generalknas på alla bilder från fikamenyn i FCL till In-N-Out, måste varit Tapatalk som strulade.
Hur som helst. Väl ombord LH452 kom purser fram och hälsade med upprepande text om flygtiden som kaptenen redan talat om.

Efter några minuter delades menyn ut som såg ut så här om de nu går att läsa:

Matmeny
20181208_115652.jpg

20181208_115724.jpg

20181208_115718.jpg

20181208_115711.jpg

20181208_115705.jpg

20181208_115659.jpg

Drickameny
20181208_115643.jpg

20181208_115621.jpg

20181208_115614.jpg

20181208_115608.jpg

20181208_115602.jpg

20181208_115602~2.jpg

20181208_115518.jpg

Bilderna är skarpa på datorn men inte på forumet.
 
Last edited:
From: MUC
To: LAX
Flight: LH452
Aircraft: A340-600
Aircraft registration: D-AIHI
Flight time: 11h 47min


Lite bilder från serveringen om bord.
Till förrätt valde jag: Black Angus Beef, Lemon Cream and Grapefrukt som var riktigt gott!
20181208_135809.jpg

Till huvudrätt kunde jag inte bestämma mig så bad honom ta husets (flygets) rekommendation vilket då blev: Duet of Goose presented with Red Cabbage and Potato Dumpling. Helt ok men studsbollskaraktär på dumplings och lite för mycket skinn och fett på Goosen som jag inte åt.
20181208_141531.jpg

Till detta serverades ett glas 2013 Stellenbosch Pinotage, Kanonkop.
20181208_141256.jpg

Till efterrätt blev det Virgin Colada, caramelized Pineapple and Chocolate Ice Cream som satt perfekt tillsamans med en cappuccino och några praliner.
20181208_144202.jpg
20181208_145715.jpg

Någonstans mitt i flygningen blev jag hungrig igen och tänkte beställa en Tapas tallrik men man bad så hemskt mycket om ursäkt att cateringbolaget hade glömt att lasta på den. Så det fick bli Mini BBQ Burger, Oven baked Potatoes and Herb Créme Fraiche.
20181208_190515.jpg

Närmare landning bad jag om en kopp te och honung för min hals som inte vill ge med sig.
20181208_210442.jpg

Det var all servering på denna flygning, även om de strax innan tekannan kom in, frågade om jag ville ha något mer från second serving, men då var jag så mätt att det fick räcka.
 
Lite bilder på stolen och flyget.

En sak jag direkt reagerade på i positiv bemärkning var fjärrkontrollen till IFE. En liten trackpad som man enkelt navigerade runt med vilket gjorde att den kunde ligga kvar i sitt fack och jag kunde utan att titta snabbt och lätt hitta knappen för att klicka runt.
20181208_131623.jpg


För mycket benplats så fick dra (elektriskt) ottomanen närmare mig.
20181208_133116.jpg


Stort stabilt bord med bra inställningsmöjlighet oavsett hur stolen var placerad.
20181208_131740.jpg


BOSE Noice Cancelling lurar och förvaring för dessa.
20181208_131720.jpg


Förvaring av relativt bra storlek, där min datorväska gick att klämma ner om man ville.
20181208_131642.jpg


Bakre förvaring bredvid/bakom stolen som rymmer en vattenflaska (som vi inte fick utdelat).
20181208_131632.jpg


Enkla knappar och funktioner för stolen där jag inte hade något problem att hitta bra positiion att sitta eller ligga i.
20181208_131604.jpg


Trippelfönsterutsikt är nice!
20181208_122749.jpg


Toaletten, mycket mindre än någon annan jag kan komma på.
20181208_120001.jpg

20181208_115949.jpg


Trappan ner till bakre toaletter och crew bunk rest area.
20181208_193314.jpg

20181208_193439.jpg
 
När jag satt mig i 1A kom man förbi och frågade vilken storlek på pyjamas jag ville ha. Hörde inget mer på en stund och när jag flyttade till nya stolen 2K frågade man igen. Hörde fortfarande inget och när jag gick fram för att byta om (och därmed fråga om jag kunde få pyjamasen snart) så ursäktade hon sig och frågade vilken storlek jag önskade. Såg ut som den förra LH F pyjamasen jag fick förutom att den nu var brun. Hm, eller var det kanske något annat tyg i den här nya..?

Tofflor i storlek M (som senare byttes mot L) och amenity kit delades ut.
20181208_132117.jpg

20181208_132424.jpg

20181208_132622.jpg

Det var sjukt torr luft på det här flyget så lipbalmen kom väl till användning.
 
Sista bunten med utsiktsbilder och bilder på det jag kom hit för att fota. Nu ska jag börja knata till Terminal 7 och gate 80 (40 min promenad tydligen).

Ganska snart efter takeoff
20181208_122742.jpg

Någonstans på vägen
20181208_132009.jpg


Närmar oss och tycker det ser snyggt ut med mänskligt tillverkad kraft i kontrast med moder natur som fixat bergen.
20181208_235737.jpg


Berg
20181208_235551.jpg


Trippelfönstervy
20181208_235501.jpg

20181208_235456.jpg


LA
20181209_000446.jpg


Norwegian B787 från Köpenhamn
20181208_165804.jpg


China Eastern A380
20181208_171905.jpg


Turkish B777
20181208_163027.jpg


Swiss B777
20181208_161818.jpg


Goburgare
20181208_160535.jpg


Just det.. när vi taxade in så taxade vi förbi storebror som ankom några timmar oss. Jag tänkte boka business på den här egentligen för att komma fram lite tidigare men det har varit mer än tillräckligt med tid för det jag skulle idag så glad att jag valde A340-600 i F istället.
20181209_001139.jpg

Sen blir det lite lounger.... och flyget till ORD. Måste springa, hej!
 
Någon som har koll på om det finns vilorum i någon av Star Alliance loungerna på ORD? Verkar inte finnas några napcabs eller poddar i terminalen. Vill helst unika 1700kr för 5h sömn på Hilton.
 
Ingen risk att jag missar min connection trots sent inkommande flyg från HNL. Ny tid 0040 just nu mot ORD. Tycker mer synd på det äldre paret bredvid mig som ska vidare till MIA på cruise och har bara 1h connection säger dom.

Edit: Nu kl2330 lokal tid parkerade vårat flyg vid gate. Deboarding, städa, catering, boarding kvar. :)

Edit2: Boarding började kl0000 så just nu är vi 1h 13min sena och kapten låter hälsa att han inte kommer kunna flyga in någon tid.
 
Last edited:
Toppen