Menyn ombord OS66 OST-VIE
Kaffemenyn ombord OS66 ORD-VIE
Först dukades bordet med duk och bestick. Därefter kom nötter, smör, salt och peppar.
Köpte klimatkompenserad Egger (stod så på flaskan) vilket kändes bra när jag satt där uppe och spydde ut mina koldioxider.
Brödet var torrt och oätbart men de kom ut med brödkorgen flera gånger så jag hade möjlighet att byta, vilket jag inte gjorde då jag blev mätt ändå.
Truffled Celeriac Cream Soup med Rye Bread Croutons som smakade fantastiskt bra!
Tandoori Chicken Breast med Creamy Lentils, Cumin Raita och Pulao Rice. Jättegodt men har inte bestämt mig än om det var någon wow-faktor.
Dessertvagnen rullas ut
Där jag inte kunde bestämma mig så valde flera.
Almond Cherry Cake med Vanilla Sauce, Dulce Di Leche Parfait och lite Chocolate Sauce.
Till det, eller snarare något efter desserten, kom något jag aldrig smakat förut, en Einspänner:
"This Viennese speciality made from black coffee is prepared with whipped cream and powdered sugar, and served in a glass".
Ungefär 1,5h innan ankomst serverades frukosten som enligt de önskemål jag markerat på frukostkortet innan avgång från Chicago.
- Fresh Orange Juice
- Plaine Yoghurt with Homemade Granola
- Muesli
- Assorted Ham and Cheese
- Honey
- California Style Omelette with Crisby Bacon, Potatoes, Sautéed Mushrooms
- Tea
Efter frukosten bytte jag om packade undan och gjorde mig klar för landning som skedde 20 minuter innan utsatt tid. Perfekt då jag var nyfiken på Vien´s flygplats och Austrian Loungen innan nästa flygning mot Oslo kl1010.