Senaste nytt

Bra deal med delbetalning med Avios denna helgen endast

Jonas C

Medlem
Går att boka 9 pax på samma bokning enkel väg JER-LHR för 68 GBP + 22500 Avios och få ut 512 GBP på en och samma voucher. Rätt värd deal enligt mig med tanke på att man max kan applicera fyra vouchers som betalning för en bokning. I teorin så innebär det att 100K Avios + 272 GBP motsvarar vouchers för 2048 GBP. Bra värde med tanke på att man knappt får en långresa i business för 100K Avios.
 

trekker

Medlem
Jag har gjort 10 bokningar om jag räknat rätt, hoppas kunna åka på alla (förutom just en testbokning från Jersey). Om man maxar detta med bokningar som @Jonas C skriver ovan är ju frågan om man bryter mot några regler och riskerar att åka på något straff? Risken är väl också att om för många missbrukar erbjudandet så kommer det inget liknande igen.
 

Homer

Medlem
Missvisande rubrik för erbjudandet gäller t.o.m. midnight Monday 23 August

Bra tillfälle att få värde för småslattar som riskerar att förfalla.
Eftersom e-vouchern inte är personlig går det ju indirekt av föra över dessa till någon annan.

X som sällan flyger BA har 1.500 Avioser på kontot,
1.400 av dessa + £7,90 ger honom en e-voucher värd £35,90.
Y som ofta flyger BA ger X £7,90 + 2 flaskor öl för vouchern.
 

fcx

Medlem
Jag har gjort 10 bokningar om jag räknat rätt, hoppas kunna åka på alla (förutom just en testbokning från Jersey). Om man maxar detta med bokningar som @Jonas C skriver ovan är ju frågan om man bryter mot några regler och riskerar att åka på något straff? Risken är väl också att om för många missbrukar erbjudandet så kommer det inget liknande igen.
Man kan ju diskutera om det är missbruk eller ej, men rent krasst så har du ju kastat in kontanter och poäng med obegränsad giltighetstid i det krisande bolaget, och fått ut en voucher som gäller i 12(?) månader. BA har ju med andra ord också vunnit något på transaktionen.
 

trekker

Medlem
Man kan ju diskutera om det är missbruk eller ej, men rent krasst så har du ju kastat in kontanter och poäng med obegränsad giltighetstid i det krisande bolaget, och fått ut en voucher som gäller i 12(?) månader. BA har ju med andra ord också vunnit något på transaktionen.
Visst så är det, BA vinner ju rätt mycket på detta med pengar in fort och Aviosskulden sjunker. Men man vet ju ändå aldrig hur de resonerar om de ser ett stort antal transaktioner som enbart är till för att generera vouchers.
 

Homer

Medlem
Måste man boka BA metall för vouchern eller kan man t ex boka Iberia med vouchern på BA's hemsida? Jag tycker att det har ju varit så mycket strul om man ska göra en transfer i Storbritannien under corona.
Nej, ja.
Inte säkert alla Iberia flighter går att boka på BA:s hemsida,
men jag gissar att det går att ringa och boka.

Måste vara BA flight nummer


Using an eVoucher | Information | British Airways
Yes, you can use an eVoucher on any British Airways marketed route with a BA flight number, apart from bookings on Sun-Air.
 

bnr

Medlem
Missvisande rubrik för erbjudandet gäller t.o.m. midnight Monday 23 August
Är det jag som är yr som menar på att det bör tolkas som 2021-08-23 00:00? Vilket borde vara minuten efter 2021-08-22 23:59?

Har inte läst det ev finstilta (om de nu valt att speca en "riktig" tid där).

Edit: läste det finstilta nu, lol
This offer is available on bookings made between 00:00 (BST) Friday 20 August 2021 and 23:59 (BST) Monday 23 August 2021 (inclusive)
 
Måste vara BA flight nummer
Vet någon, mellan tummen och pekfingret, vilka flighter som BA har code share med? När jag snabbsökte så verkade det gå bra med Iberia, men inte med t ex American eller LAN inom Amerika. Detta gör att jag nog inte kommer att utnyttja detta erbjudandet, Avioserna är så bra att ha för kortare (1-3 timmar) flygresor från någon större hubb.
 
Toppen