Senaste nytt

Bra deal med delbetalning med Avios denna helgen endast

Jepp, men de poängen får man in först när resan är gjord (och beroende på vad man spenderar sin voucher på).

Ser ingen begränsning om när resan måste ske, så lite lockad att boka en saxad biljett och få två helger i London till våren. Om man blir insläppt då...
Jag funderar definitivt på att göra en del spekulativa bokningar under höst/vinter då jag ändå gärna åker till Stockholm.

Eftersom skatter/avgifter är lägre blir det bättre affär med avresa från andra flygplatser än LHR.
t.ex. LGW-AGP t/r 5000avioser + £38

För enkelbiljetter, bra att flyga från INV £20 i avgifter

Last edited:
FYI: den eVoucher jag fick är giltig till 30 september 2023 så det är bara att handla på nu boys!

EDIT: ändrat FTV till eVoucher.

Last edited:
Här finns det en oanad potential att tillverka pengar (rekommenderas inte):

BA säljer just nu avios med 50% bonus. Maxbeloppet att köpa är 300000 avios för 5523 USD = 0,01841 USD/avios. Med detta pris kostar 5000 avios 92,05 USD = 67,57 GBP.

Det betyder att för 74+67,57 = 141,57 GBP så får man en voucher värd 174 GBP. På så sätt har man tillverkat 32,43 GPB (=22,9%).

Om man dessutom betalar både aviosinköpen och biljetterna med ett kort som ger avios så blir kalkylen ännu bättre. Exempelvis med Amex gold så sjunker då kostnaden till 74+67,05 = 141,05 GBP för att få en voucher värd 174 GBP (23,3%).

Vem här blir först med att pantsätta huset och kvala in i lyxfällan?
Det är nu den där poängpoolen med resten av familjen kommer till användning [300 000 x 4 eller $22 092, betala med SAS AMEX Elite så triggas en 2-4-1 samt 45 000 Eurobonus poäng .
Således har vi då maxat utdelningen i både One World och Star Alliance.

FYI: den FTV’n jag fick är giltig till 30 september 2023 så det är bara att handla på nu boys!

Nog är det väl en eVoucher du fått? finessen med dealen är ju att man inte får en Future Travel Voucher
dvs. en personlig voucher som innehåller avios och pengar.

Bästa dealen hittills: avgifterna från Jersey är bara £7,60.
Jag hittar enkelbiljetter för £59,60 till LHR/LGW, så om jag bokar 9 personer så kostar det mig £86,40 + 22 500 Avios
och jag får en e-voucher för £536,40

Hittat JER-LHR för 60 GBP. Med 2500 Avios så blir priset cirka 10 GBP. Så ni menar alltså att jag sedan kan boka av biljetten och få en voucher värd motsvarande 75 GBP som i sin tur kan användas till att boka en ARN-LHR t/r?

Toppen