Historien om hur SAS såg till att göra sig av med en konkurrent, lyckades få en konkurrerande flygplats att förlora både sin trafik och sitt långsiktiga avtal och där konkursen fick ta slutnotan?
Historien om hur SAS såg till att göra sig av med en konkurrent, lyckades få en konkurrerande flygplats att förlora både sin trafik och sitt långsiktiga avtal och där konkursen fick ta slutnotan?
Denna konkurs har inget med SAS att göra. Det handlar snarare om att dåliga avtal har tecknats med Apollo och Ving och en affärsidé från Braathens som inte höll. De har haft stora bekymmer att utnyttja Airbus flottan optimalt veckans alla dagar och på året runt basis.
Hade man inte gjort om ATR flottan till ett ACMI företag som hyr ut sig till andra bolag hade detta hänt även ATR flottan.
Jag var bokad på ett flyg på Fredag med BRA A319, någon hade seatat sig på nödutgång rad 9 så kunde tyvärr inte få nödutgång.
Passade på att sno rad 11 i fall om SAS slänger in en A320 vilket dom gjorde idag
Tycker det gatt lite under radarn, atminstone for mig, att resten i princip samtidigt beviljas rekonstruktion. Skall val inte vara nagon storre fara men faller det inte val ut sa...
Återgår till ATR-flottan och den enda inrikesrutt jag nyttjar. Inte ett enda flyg mellan Stockholm ARN och Kalmar KLR mellan 22 december och 6 januari. Knappast någon förbättring för oss som vill besöka nära och kära i jul…