Du har så klart rätt! Men jag har lite rätt också

Det har att göra med tidtabellerna.
Hemmet - Sturup (Taxi) 8:40-9:10
(45 minuter lucka)
MMX-ARN 09:55-11:05
Ut ur T5, tillbaka till ingången T4 11:05-11:15 (minimum!)
Om Kungsholmen: Flygbussarna 11:25-12:07 ca
Om centralen : Flygbussarna 11:35-12:17
Med några minuters gång på båda ställena anlända kungsholmen 12:15 och Norrmalm12:25 ca.
Om man landar på "fel" gate och måste gå dubbla sträckan och missar flygbuss är det +30 minuter på kungsholmen och +15 minuter på centralen.
Total restid 3,5 timmar, men det räddas mycket av taxin. Taxi till Sturup ingår inte riktigt i resepolicyn, men vi bortser från det. Däremot börjar "arbetsdagen" i Stockholm med lunch som jag blir sen till med denna avgången. Alternativet är att ta 06:15 från MMX (riktigt oskönt!) eller 09.00 från CPH. Då är jag i tid till lunch, men total restid via CPH blir samma som med tåget.
Via CPH
Lämna hemmet 06:50
Buss+tåg till CPH 07:00 - 07:52
Lucka 1h 08 min (Skånetrafiken är extremt opålitliga, redan detta är tajt.)
CPH-ARN 09:00 - 10:15
Ut ur T5, tillbaka till ingången T4 10:15-10:25 (minimum!)
Om Kungsholmen: Flygbussarna 10:55-11:37 ca
Om centralen : Flygbussarna 10:35-11:17
Restid 4:45 typ
Tåg
Lämna hemmet 07.00
Gå eller buss från hemmet till Lund C
Tåg 07:19-11:33
Framme Norrmalm 11:45, Kungsholmen 11:55
Restid typ 4:45
Så för dag som startar med lunch är tåg och flyg (via CPH) likvärdigt i när jag måste lämna hemmet. MMX faller på en för gles tidtabell.
Så länge tåget kommer i tid är det likvärdigt i restid och har fördelen av att det går att arbeta under resan. Det är ju där tåget faller, eftersom det är så pass opålitligt och när det är försenat blir det ofta i storleksordningen 60 minuter.
Så i min personliga kalkyl blir det flyg när resepolicyn tillåter, men inte för att jag vinner tid utan för att risken är mindre. Skulle banverket helt oväntat rycka upp sig, eller om flygpriserna är dyrare än tåget, då hamnar jag på tåget och får leva med utebliven lunch då och då.