Senaste nytt

Bränna Amex 2-4-1 voucher nu till helgen - hur?!

Brandten

Medlem
Tänkte skapa omröstning men hade blivit för många valmöjligheter så vi kör lite fritext istället. :)

Jag fick lite hastigt överta en Hong Kong biljett förra helgen och kunde därmed flytta och ta ett planerat möte den helgen istället för nu till helgen på er Inofficiella BC träff samt flyga ihop några baspoäng närmare EBD vilket troligtvis hade varit svårt nu till helgen med alla BC-medlemmar som kör Plusgrade. Av den anledningen är jag inte supersugen att flyga till Hong Kong igen och kikar därför på lite andra utflykter men behöver er hjälp att bestämma något häftigt!

Alternativ som jag hade men som inte gick den här gången:
En kompis flyger MD11 frakt och skulle egentligen flugit med honom en sväng IST-OUA-DXB men linetraining satte stopp för det den här gången.

En av mina instruktörer från flygutbildningen är nu pilot på South African Airways så tänkte passa på att hälsa på honom samtidigt som jag får testa South Africans "nya" businessclass. Men svårt att hitta vettig retur från JNB eller CPT så det är just nu en backup plan.

Har ju alltid velat åka till SXM och kolla på flygplan men finns ingen utresa 7/12 och inte jättesugen att flyga SK business igen till LAX.

Så....andra bucketlist-saker:
Ska jag flyga till Toronto och ta en sväng till Niagara, fota lite och flyga hem?
Ska jag ta en burgare på In n Out och kolla flyg i Los Angeles?
Besöka Everett och Boeing tour Seattle?
Blev sugen att testa EVA Air nya 787 i Business men hittar inte rutterna nu.

Vad har ni för förslag så ska jag kolla tillgänglighet så bra jag kan!

1. Varifrån vill du börja din resa? ARN eller BMA
  2. Var är din destination? Världen
  3. När vill/behöver du resa ut? 7/12 efter kl13
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste vara hemma senast 10/12 kl16
  5. Hur länge vill du vara borta? 1 dag max
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) ca 65000 poäng + skatter (har totalt 600k poäng och 3 vouchers varav den ena går ut nu 31/12)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Testa mycket nytt (flyg, rutter, flygplatser)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja vart som helst. Många stopp är ett plus!
Har inte tid att ansöka om visum så sådana destinationer går bort.

Last edited:
Förslag 1 som jag fick bekräftat tillgänglighet på alla leg, innan Tallinns bokningssystem dog och Kristina inte kunde boka.

Ethiopian B787 - Business (ARN-OSL)
Lufthansa A320 - Business (OSL-FRA)
United B767 - Polaris Business (FRA-ORD)
United B757 - "First" (ORD-LAX)
United A320 - Economy (LAX-DEN)
Lufthansa B747 - Business (DEN-FRA)
Lufthansa A321 - Business (FRA-ARN)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nyhet här är:
United B767
United B757
United Polaris Business
Los Angeles (LAX)
Denver (DEN)
Lufthansa B747 och upper deck

Nackdelen:
- Sen ankomst jämfört med att ta SK939 samt även tidig avgång hem.
Vill helst ha ltie dagsljus så jag kunde testa min nya DJI Osmo Mobile 2.
- Fanns senare med Swiss men har nyss flugit Swiss business så vill testa något nytt.
- Byte på ORD vilket jag hört kan vara lite jobbigt.

Är Austrian av intresse? hitta dom här på Awardfares
Screenshot 2018-12-03 at 19.47.37.png

Tyvärr hitta jag inga "bra" sätt att ta sig till ORD eller EWR från LAX så det kanske inte är aktuellt. Men jag tyckte deras Business såg rätt trevlig ut och värt att kasta in i ekvationen.

Hoppas du hittar något och kan köra en live rapportering :)

Är Austrian av intresse? hitta dom här på Awardfares
Visa bifogad bild 82640

Tyvärr hitta jag inga "bra" sätt att ta sig till ORD eller EWR från LAX så det kanske inte är aktuellt. Men jag tyckte deras Business såg rätt trevlig ut och värt att kasta in i ekvationen.

Hoppas du hittar något och kan köra en live rapportering :)
OS absolut av intresse! Fanns inte tidigare när jag kollade. Problemet med VIE är att jag sällan hittar vettigt flyg t/r ARN.

Kan ju flyga över med SK till LAX och ta mig till ORD/EWR därifrån i ekonomi och sedan OS tillbaka.

Självklart blir det liverapportering men lär inte vara lika mycket tips att få när det skiter sig (är ju ändå jag till USA) från folk här då många sitter på ett ölhak i Hong Kong. :)

Ta sig till ORD/EWR får nog bli rent ekonomi och det verkar som du får räkna med ett byte.
Finns en "United First" LAX-SFO som kanske piffar upp resan till ORD lite, här var de alternativ med mixed cabin jag hitta (fanns bara till ORD som passa med OS66 avgångstid:
Screenshot 2018-12-03 at 20.10.27.png

Screenshot 2018-12-03 at 20.10.20.png

Finns OS ut också men dom passar tyvärr inte in med dina tider
Screenshot 2018-12-03 at 20.26.57.png

Ibland tänker man lite bättre med ett par öl i sig så du kan nog få lite roliga alternativ om det skulle strula för dig :p

United B757 - "First" (ORD-LAX)
United A320 - Economy (LAX-DEN)

Nyhet här är:
United B757
Los Angeles (LAX)
Denver (DEN)

Nackdelen:
- Sen ankomst jämfört med att ta SK939 samt även tidig avgång hem.
Vill helst ha ltie dagsljus så jag kunde testa min nya DJI Osmo Mobile 2.
- Byte på ORD vilket jag hört kan vara lite jobbigt.

Jag åkte själv omvänd rutt för inte så länge sedan, United LAX-DEN och sedan ORD-LAX i B757, sista kvällsflygningen med ankomst till LAX kring midnatt. En bra och lugn flygning, stora, pösiga säten i United Domestic First på B757. Trevlig service också!

Att byta på ORD är en upplevelse i sig, det vill vi gärna unna dig att få uppleva! Tror många är ganska sugna på att höra om dina erfarenheter vid en sådan connection!

Kan ju flyga över med SK till LAX och ta mig till ORD/EWR därifrån i ekonomi och sedan OS tillbaka.
Angående SK939, tänk på att om du åker till Kalifornien först, så krigar du sedan mot klockan om du ska resa österut inom USA. Det blir ofta ganska sen ankomst om man flyger från Pacific time zone till Eastern eller Central. Det kan i sig göra det svårt att få ihop din resa eftersom du har ganska tight om tid. Trots att jag själv flugit mycket inom USA blev det närmast en överraskning för mig när jag missade ett plan och fick ta ett annat hur lite tid som blev kvar. Det är ju inte bara den rena tidsskillnaden, själva flygningen tar ju viss tid den också! Är det möjligt, hade jag hellre vänt på flygningen och rest från Europa till USAs östkust och därifrån till Kalifornien och därefter long haul tillbaka till Europa.

Tänkte skapa omröstning men hade blivit för många valmöjligheter så vi kör lite fritext istället. :)

Jag fick lite hastigt överta en Hong Kong biljett förra helgen och kunde därmed flytta och ta ett planerat möte den helgen istället för nu till helgen på er Inofficiella BC träff samt flyga ihop några baspoäng närmare EBD vilket troligtvis hade varit svårt nu till helgen med alla BC-medlemmar som kör Plusgrade. Av den anledningen är jag inte supersugen att flyga till Hong Kong igen och kikar därför på lite andra utflykter men behöver er hjälp att bestämma något häftigt!

Alternativ som jag hade men som inte gick den här gången:
En kompis flyger MD11 frakt och skulle egentligen flugit med honom en sväng IST-OUA-DXB men linetraining satte stopp för det den här gången.

En av mina instruktörer från flygutbildningen är nu pilot på South African Airways så tänkte passa på att hälsa på honom samtidigt som jag får testa South Africans "nya" businessclass. Men svårt att hitta vettig retur från JNB eller CPT så det är just nu en backup plan.

Har ju alltid velat åka till SXM och kolla på flygplan men finns ingen utresa 7/12 och inte jättesugen att flyga SK business igen till LAX.

Så....andra bucketlist-saker:
Ska jag flyga till Toronto och ta en sväng till Niagara, fota lite och flyga hem?
Ska jag ta en burgare på In n Out och kolla flyg i Los Angeles?
Besöka Everett och Boeing tour Seattle?
Blev sugen att testa EVA Air nya 787 i Business men hittar inte rutterna nu.

Vad har ni för förslag så ska jag kolla tillgänglighet så bra jag kan!

1. Varifrån vill du börja din resa? ARN eller BMA
  2. Var är din destination? Världen
  3. När vill/behöver du resa ut? 7/12 efter kl13
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste vara hemma senast 10/12 kl16
  5. Hur länge vill du vara borta? 1 dag max
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) ca 65000 poäng + skatter (har totalt 600k poäng och 3 vouchers varav den ena går ut nu 31/12)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Testa mycket nytt (flyg, rutter, flygplatser)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja vart som helst. Många stopp är ett plus!
Har inte tid att ansöka om visum så sådana destinationer går bort.
Men WTF o_O, jag måste packa och så gör du såhär.
Vi vet ju hur det gick förra gånger... ;)

Men WTF o_O, jag måste packa och så gör du såhär.
Vi vet ju hur det gick förra gånger... ;)
Haha ja man då kom jag ju iväg. Så var jag i Hong Kong (tog knappt en enda bild på hela resan, än mindre någon live rapportering). Var ju bara en vanlig SAS transportsträcka kändes det som. Men nu kan man ju passa på att testa lite nytt.

Lutar mest åt LAX just nu. Alltid varit sjukt sugen på burgare på In n Out och få kolla på flyg där.
Verkade vara helt ok med trafik på kvällen/natten också så kanske inte gör så mycket med sen ankomst / tidig avgång om det nu är det jag hittar. Som sagt, tar jag Swiss tillbaka kl1920 så blir det ju heldag där men tråkigt att bränna poängen på ännu en Swiss business även om den nu var riktigt bra!

Toppen