Brandten
Medlem
Tänkte skapa omröstning men hade blivit för många valmöjligheter så vi kör lite fritext istället. 
Jag fick lite hastigt överta en Hong Kong biljett förra helgen och kunde därmed flytta och ta ett planerat möte den helgen istället för nu till helgen på er Inofficiella BC träff samt flyga ihop några baspoäng närmare EBD vilket troligtvis hade varit svårt nu till helgen med alla BC-medlemmar som kör Plusgrade. Av den anledningen är jag inte supersugen att flyga till Hong Kong igen och kikar därför på lite andra utflykter men behöver er hjälp att bestämma något häftigt!
Alternativ som jag hade men som inte gick den här gången:
En kompis flyger MD11 frakt och skulle egentligen flugit med honom en sväng IST-OUA-DXB men linetraining satte stopp för det den här gången.
En av mina instruktörer från flygutbildningen är nu pilot på South African Airways så tänkte passa på att hälsa på honom samtidigt som jag får testa South Africans "nya" businessclass. Men svårt att hitta vettig retur från JNB eller CPT så det är just nu en backup plan.
Har ju alltid velat åka till SXM och kolla på flygplan men finns ingen utresa 7/12 och inte jättesugen att flyga SK business igen till LAX.
Så....andra bucketlist-saker:
Ska jag flyga till Toronto och ta en sväng till Niagara, fota lite och flyga hem?
Ska jag ta en burgare på In n Out och kolla flyg i Los Angeles?
Besöka Everett och Boeing tour Seattle?
Blev sugen att testa EVA Air nya 787 i Business men hittar inte rutterna nu.
Vad har ni för förslag så ska jag kolla tillgänglighet så bra jag kan!
Jag fick lite hastigt överta en Hong Kong biljett förra helgen och kunde därmed flytta och ta ett planerat möte den helgen istället för nu till helgen på er Inofficiella BC träff samt flyga ihop några baspoäng närmare EBD vilket troligtvis hade varit svårt nu till helgen med alla BC-medlemmar som kör Plusgrade. Av den anledningen är jag inte supersugen att flyga till Hong Kong igen och kikar därför på lite andra utflykter men behöver er hjälp att bestämma något häftigt!
Alternativ som jag hade men som inte gick den här gången:
En kompis flyger MD11 frakt och skulle egentligen flugit med honom en sväng IST-OUA-DXB men linetraining satte stopp för det den här gången.
En av mina instruktörer från flygutbildningen är nu pilot på South African Airways så tänkte passa på att hälsa på honom samtidigt som jag får testa South Africans "nya" businessclass. Men svårt att hitta vettig retur från JNB eller CPT så det är just nu en backup plan.
Har ju alltid velat åka till SXM och kolla på flygplan men finns ingen utresa 7/12 och inte jättesugen att flyga SK business igen till LAX.
Så....andra bucketlist-saker:
Ska jag flyga till Toronto och ta en sväng till Niagara, fota lite och flyga hem?
Ska jag ta en burgare på In n Out och kolla flyg i Los Angeles?
Besöka Everett och Boeing tour Seattle?
Blev sugen att testa EVA Air nya 787 i Business men hittar inte rutterna nu.
Vad har ni för förslag så ska jag kolla tillgänglighet så bra jag kan!
- Varifrån vill du börja din resa? ARN eller BMA
- Var är din destination? Världen
- När vill/behöver du resa ut? 7/12 efter kl13
- När vill/behöver du komma hem? Jag måste vara hemma senast 10/12 kl16
- Hur länge vill du vara borta? 1 dag max
- Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
- I vilken kabinklass? Business class
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
- Vad är din budget? (per person) ca 65000 poäng + skatter (har totalt 600k poäng och 3 vouchers varav den ena går ut nu 31/12)
- Vad är det viktigaste för dig? Testa mycket nytt (flyg, rutter, flygplatser)
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja vart som helst. Många stopp är ett plus!
Last edited: