Senaste nytt

Boston en lång helg i januari

Mimer

Medlem
Pizza och öl på Regina Pizzeria i North End och den siffermässigt något udda adressen 11 1/2 Thatcher Street. Fantastisk pizza och hyfsat ölbutbud.

I övrigt så gör jag en +1 på Freedom Trail, bryggeribesök (Samuel Adams är riktigt bra) och en lobser roll någonstans.
 

Hachans

Medlem
Det är svinkallt i januari, klä er varmt.

Trillium brukar uppskattas här.
Bockar och bugar!
Skulle säga tipsen ovan är solida oavsett årstid.
Lägger till Basket/Hockey/NFL under vintern också som bra aktivitet.
Promenerade en hel del och kände mig säker i stort.

Har man tid över nu i veckan kan man även dra till stranden vid Carson Beach.
Riktigt lite folk och skönt att chilla om man känner för det.

Det är ju svinkallt med strandhäng i januari, men åker man på annars årstid så kan jag rekommendera att ta sig ut med tunnelbanan till Wollaston och ta sig till Wollaston beach. Känner man sig ännu mer äventyrlig tar man sig till Nantasket beach.
 

palmen

Moderator
Gilette stadium och New England Patriots kan varmt rekommenderas! Att komma till arenan en stund innan och kolla alla tailgates (samt ha en egen) är häftigt också.
I januari är det slutspel, långt från säkert att de tar sig dit i år, lite skillnad under Bradys tid då man kunde räkna med det.

Gillette Stadium ligger jäkligt långt från Boston också, krävs ju helt klart bil och det är kaos ute vid arenan men jäkligt kul upplevelse. Med tanke på vad biljetter kostar under regular season vill jag inte ens veta vad de kostar i slutspelet (om de ens får någon hemmamatch).
 

Hachans

Medlem
I januari är det slutspel, långt från säkert att de tar sig dit i år, lite skillnad under Bradys tid då man kunde räkna med det.

Gillette Stadium ligger jäkligt långt från Boston också, krävs ju helt klart bil och det är kaos ute vid arenan men jäkligt kul upplevelse. Med tanke på vad biljetter kostar under regular season vill jag inte ens veta vad de kostar i slutspelet (om de ens får någon hemmamatch).

Nädå, behövs ingen bil. Man tar (med fördel) något av pendeltågen som kör extraturer och hoppar av i Foxboro, och går över parkeringen. Går direkt från South station.
 

palmen

Moderator
Nädå, behövs ingen bil. Man tar (med fördel) något av pendeltågen som kör extraturer och hoppar av i Foxboro, och går över parkeringen. Går direkt från South station.
Jo, men sen ska man hem också. När vi var där var det totalkaos. Blev perfekt att stanna 3h efter matchen på lite lokala ställen innan vi åkte hemåt.
 

filip23

Medlem
Gillette Stadium ligger jäkligt långt från Boston också, krävs ju helt klart bil och det är kaos ute vid arenan men jäkligt kul upplevelse. Med tanke på vad biljetter kostar under regular season vill jag inte ens veta vad de kostar i slutspelet (om de ens får någon hemmamatch).

Helt riktigt Palmen, dock så är det ju endast en idé och jag kan omöjligt svara på om det finns biljetter, om dom är i slutspel eller om det är bilkö på matchdagen. Men kände att det är en idé som var värd att lägga fram då jag själv tyckte att det var en otroligt häftig upplevelse. Dock gjorde jag detta när jag bodde i USA och Brady spelade i New England patriots.
 

palmen

Moderator
Helt riktigt Palmen, dock så är det ju endast en idé och jag kan omöjligt svara på om det finns biljetter, om dom är i slutspel eller om det är bilkö på matchdagen. Men kände att det är en idé som var värd att lägga fram då jag själv tyckte att det var en otroligt häftig upplevelse. Dock gjorde jag detta när jag bodde i USA och Brady spelade i New England patriots.
Vi var där i september, varmaste dagen i september pp årtusenden... Folk rullades ut på bår från läktaren..

Men jäkligt kul att ha varit där.
 
Har bott i Boston några år och måste säga att det bästa är att hyra en bil och köra en timme till småställena längs kusten (t ex ut till cape cod). Otroligt gulliga och typiska byar :) Väldigt mysigt och kryllar av lokala hak som serverar gott från havet!
 

Hachans

Medlem
Har bott i Boston några år och måste säga att det bästa är att hyra en bil och köra en timme till småställena längs kusten (t ex ut till cape cod). Otroligt gulliga och typiska byar :) Väldigt mysigt och kryllar av lokala hak som serverar gott från havet!

Ja, att ta ett par dagar och följa kusten hela vägen ut till Cape Cod är nice. Helst hela vägen ut till Provincetown. Sen kan man dra motorvägen tillbaka några timmar.

Man måste bara tänka på att om man planerar strandhäng är parkeringarna ofta till enbart för permit holders (dvs residents) så det är svårt att parkera.

Kan även rekommendera Wompatuck state park för den vandringssugne. Även Blue Hills närmare stan ska vara bra men där har jag aldrig varit.
 
Toppen