Senaste nytt

Boston en lång helg i januari

JohanE

Medlem
Hej!

Har nu bokat in en t o r till Boston i mitten av januari för mig och min bror för att se en hockeymatch.

Vad ska man mer göra? Vi är båda runt 50 och gillar öl, andra starka drycker och kött. :)

Alla förslag uppskattas
 

palmen

Moderator
Drick öl...
Finns massor av bra vattenhål i stan. Trillium är väl mest hype i ölnörd kretsar.
I januari kan det ju vara ordentligt kallt dock.
 
Sitter på SK927 på väg till Boston och ställde samma fråga för någon timme sedan, till en annan forummedlem, som var där för någon vecka sedan. Fick detta till svar med vändande post, tack @jerixon

Hoppas det är ok med honom att posta hans svar. Får återkomma efter vi varit där

gå freedom trail, där finns det mesta.
Guidad tur på Fenway eller en Baseball match är najs.
Käka BBQ på: Sweetcheeks BBQ, Buttermilk and Boubon är grymt även det.
Käka en lobsteroll på the barking crab och njut av atmosfären.
Testa bryggerierna jag var på, de var najs..
Jag var på 2-3 olika andra ställen med och det finns en del gött.
Kan rekommendera att promenera ute bid Harvard med och käka brunch på the harvest i cambrigde bredvid.
framröstat som stans bästa brunch och mkt bra bärs på fat.
Finns en schysst rooftop bredvid Barking Crab med på Envoy Hotel.
Baren från Cheers kan vara lite häftig med, samt Joe's bar/restaurang på hubudgatan i stan.
Earls Kitchen + Bar i prudential centre är najs också.
 

Scanwing

Medlem
Boston är fantastiskt, men ta med ordentligt med kläder, det är riktigt kyligt i januari. Håller med i allt som nämnts ovan. Samt här är några fler tips.

Är ni intresserade av historia så är John F. Kennedy Presidential Library and Museum klart värt ett besök.

Samuel Adams Brewery var också trevligt.

Området North end är typ ett Little Italy område många bra restauranger och barer.

Valsafari en häftig upplevelse, men kanske väl kallt för det i januari :rolleyes:
 

igelkotten

Medlem
Freedom Trail tar er runt stan på ett bra sätt. Även trevligt ute i Cambridge runt Harvard. Kan dock vara riktigt djävulskt kallt, så var redo på det!
 

jerixon

Medlem
Bockar och bugar!
Skulle säga tipsen ovan är solida oavsett årstid.
Lägger till Basket/Hockey/NFL under vintern också som bra aktivitet.
Promenerade en hel del och kände mig säker i stort.

Har man tid över nu i veckan kan man även dra till stranden vid Carson Beach.
Riktigt lite folk och skönt att chilla om man känner för det.

När en mat och dryck rekommendation kommer från @jerixon då lyssnar man.
 

jerixon

Medlem
Ni kommer få det grymt!
Finns en härlig beer garden också nere vid vattnet som jag glömde.
Night Shift Owl's Nest Esplanade
Är man sugen på italienskt käk och lite schyssta pastries så drar man till North End och äter på nån italienare och köper sötsaker på extremt klassiska Mikes Pastries eller Modern Pastry som jag tycker var bättre :)

Sitter på SK927 på väg till Boston och ställde samma fråga för någon timme sedan, till en annan forummedlem, som var där för någon vecka sedan. Fick detta till svar med vändande post, tack @jerixon

Hoppas det är ok med honom att posta hans svar. Får återkomma efter vi varit där

gå freedom trail, där finns det mesta.
Guidad tur på Fenway eller en Baseball match är najs.
Käka BBQ på: Sweetcheeks BBQ, Buttermilk and Boubon är grymt även det.
Käka en lobsteroll på the barking crab och njut av atmosfären.
Testa bryggerierna jag var på, de var najs..
Jag var på 2-3 olika andra ställen med och det finns en del gött.
Kan rekommendera att promenera ute bid Harvard med och käka brunch på the harvest i cambrigde bredvid.
framröstat som stans bästa brunch och mkt bra bärs på fat.
Finns en schysst rooftop bredvid Barking Crab med på Envoy Hotel.
Baren från Cheers kan vara lite häftig med, samt Joe's bar/restaurang på hubudgatan i stan.
Earls Kitchen + Bar i prudential centre är najs också.
 

filip23

Medlem
Gilette stadium och New England Patriots kan varmt rekommenderas! Att komma till arenan en stund innan och kolla alla tailgates (samt ha en egen) är häftigt också.
 
Toppen