Karlssonskan
Medlem
Det är väl bättre att sitta skilda under flygningen än att sitta skilda efter flygningen...![]()
You got a point there.
Det är väl bättre att sitta skilda under flygningen än att sitta skilda efter flygningen...![]()
Det ska de inte, men det är en artighetsgest. Den som plötsligt får något, erbjuder den andre att erhålla detta i första hand, innan man själviskt tar saken själv. Hade min fru fått en OP-up hade jag på liknande vis sett det som naturligt att hon först erbjuder mig att ta den platsen.?? Hvorfor skal kvinderne have alle fordelene i det her samfund? Gå efter reglerne: er det hende som bliver opgraderet eller dig? Hvis du er sød, så kan du jo gå ned og bytte sæde med hende et par timer - so she'll get the feelingTake turns!
Och lika naturligt är att du som man då tackar nejDet ska de inte, men det är en artighetsgest. Den som plötsligt får något, erbjuder den andre att erhålla detta i första hand, innan man själviskt tar saken själv. Hade min fru fått en OP-up hade jag på liknande vis sett det som naturligt att hon först erbjuder mig att ta den platsen.
Jodå,@ulagun Nyfiken på hur det löste sig - är du fortsatt gift eller valde du (om det nu
fanns möjlighet) att sitta framför skynket ?
Jodå,
Lufthansa såg till att äktenskapet består
Visade våra respektive boardingcards vid gate i MUC och till vår förvåning halade den trevlige gateagenten fram två färdigtryckta nya boardingcards med seating 15A+C längst fram med gott om benutrymme i premiumcabinen innan vi hann säga ett ord. Mycket märkligt. Är de tankeläsare på Lufthansa.
Försökte få uppgradering till C, men tyvärr "too late". Synd eftersom det knappt var halvbesatt i C.
Tilläggas kan att vi upplevde premiumcabinen på denna 330-300 som väldigt bekväm och fräsch i jämförelse med den ganska sunkiga 747-8 som vi reste med i januari. Framförallt kändes sätena bekvämare.
Slutligen off topic, men hela pass/tull/proceduren i YUL var helautomatiserad och väldigt effektiv. Likaså baggagehanteringen.Exakt 15 minuter efter vi stigit av planet satt vi i en taxi. Lycka
Hmm....tänkte inte på att vi skulle hem också.
Söndagskväll checkade in på nätet. Fru Ulagun, inga problem, incheckad och klar allt enligt bokningen.
Min (o)tur. "Overbooked YUL-MUC, waitinglist". Dessutom "Not possible book MUC-CPH".
Var ute på flygplatsen i god tid och något fundersamma.
i businessincheckningsdisken satt en trevlig ung dam. Hon insåg vårt dilemma och tillkallade en supervisor. Visade sig vara de absolut mest hjälpsamma "incheckare" vi någonsin mött. Dessutom med en portion humor och glimten i ögat. Gjorde klart att detta ordnar vi.
MUC-CPH ordnades direkt. De konfirmerade att flighten från YUL var i det närmaste helt full, men vi skulle komma med och sitta bredvid varandra.
Skulle avgöras vid gate om det blev premium economy eller i business.
Tänkte till, värt en chansning. Så jag föreslog en kompromiss. Cashuppgradering för fru Ulagun och gratis uppgradering för min del.
De konfererade ( höll oss på halster) en minut och köpte sedan mitt förslag med ett leende. Dessutom skulle uppgraderingen kosta drygt 7.000 CAD men just idag hade de specialpris för 5.300 CAD. Så utslaget för oss två kostade uppgraderingen knappt 1.800 KR per person, billigare blir det nog aldrig.
All heder åt personal som dessa två. ( Tog mig f.ö. tid och mejlade vårt beröm för dessa till Lufthansa )
Helt rätt.Jag hoppas du har en nolla för mycket i CAD-priserna och inte en för lite i SEK...