Enhet skrev:Samt plats vid nödutgång/exit row om det inte ändratsKlicka för att utvidga...
Det har väl aldrig varit kriterium för Pre-baording? Inget jag känner igen från Lufthansa iaf.
Enhet skrev:Samt plats vid nödutgång/exit row om det inte ändratsKlicka för att utvidga...
Jag har åtminstone två mätpunkter från senaste åren med både Lufthansa och Austrian inom Europa med PRE som grupp med plats på rad 11 (nödutgång).marbe166 skrev:Det har väl aldrig varit kriterium för Pre-baording? Inget jag känner igen från Lufthansa iaf.Klicka för att utvidga...
Samma, aldrig varit med om och åker ofta nödutgångmarbe166 skrev:Det har väl aldrig varit kriterium för Pre-baording? Inget jag känner igen från Lufthansa iaf.Klicka för att utvidga...
Var tvungen att söka och se om det är något jag bara har upplevt men skönt att så inte är fallet. Exempelvis https://frankfurtflyer.de/lufthansa-laesst-passagiere-am-notausgang-vorab-einsteigen/ (2021) samt https://www.flyertalk.com/forum/luf...g-group-1-after-trial-zrh-9.html#post35232647 (Maj 2023, om samma ämne som denna tråd)Andreas Ekman skrev:Samma, aldrig varit med om och åker ofta nödutgångKlicka för att utvidga...
Grupp 2 ges även till economy flex, så det var kanske där han landade från en Corp rate?Tamas skrev:Åkte med en kollega häromveckan, han hade economy biljett och ingen status men fick grupp 2 på boarding, båda på GOT-VIE och VIE-ZRH.Han kunde komma in igenom gaten till prio på GOT efter mig, vet inte dock om det var manuellt tillåtet av vakten eller funkade hans BC.Vet inte exakt vilken bokningsklass han hade, kanske nåt corporate fare, men det brukar inte ge prio oavsett. Eller har jag missat nåt?Klicka för att utvidga...
Bussgate betyder bil till planet för Hon på VIE så det borde inte varit någon från grupp 1 i könTP12 skrev:CPH - VIE och VIE - CPH senaste veckan med OS. 1+2 har boardat tillsammans (bussgate från VIE så spelade i praktiken ingen större roll med prio-boarding då det inte finns separat buss för 1+2).Klicka för att utvidga...