Senaste nytt

Bording Grupp 1 Lufthansa Group

Enhet

Medlem

bvs

Medlem
Min sambo flög fyra leg LH i veckan, nödutgång på alla och fick PRE som grupp på alla (som *G)
 

Tommy

Medlem
2 juni. Det är inte SAS som sköter boardingen längre så nu var det kaos hos personalen de visste inte hur man fick igång läsarna och hade ingen aning om nya boarding sekvensen. Jag har fått bekräftat av min HON kontakt person att 1 ska boarda före 2 han skulle skicke uppdaterad info till stationschefen så det får visa sig i morgon hur det fungerar vid avgången.

Del av mailet:

Dear "Tommy"
As a matter of fact, we have changed the boarding process due to a lot of feedback from our HON Circle members. From now on, boarding group 1 is reserved for HON Circle members only and should not be accessed together with boarding group 2. This is of course for the fact that HON Circle Members are on board the respective aircraft.

Therefore, it is completely wrong how boarding was carried out in ARN, according to your descriptions. I will therefore take your valuable feedback as an opportunity to sensitise the responsible colleagues in the departments.

Please be assured that I will also write to the station management in ARN and ask for the correct implementation of the new boarding process.

HON Circle Relation Manager
 

Tamas

Medlem
Åkte med en kollega häromveckan, han hade economy biljett och ingen status men fick grupp 2 på boarding, båda på GOT-VIE och VIE-ZRH.

Han kunde komma in igenom gaten till prio på GOT efter mig, vet inte dock om det var manuellt tillåtet av vakten eller funkade hans BC.

Vet inte exakt vilken bokningsklass han hade, kanske nåt corporate fare, men det brukar inte ge prio oavsett. Eller har jag missat nåt?
 

mha321

Medlem
Åkte med en kollega häromveckan, han hade economy biljett och ingen status men fick grupp 2 på boarding, båda på GOT-VIE och VIE-ZRH.

Han kunde komma in igenom gaten till prio på GOT efter mig, vet inte dock om det var manuellt tillåtet av vakten eller funkade hans BC.

Vet inte exakt vilken bokningsklass han hade, kanske nåt corporate fare, men det brukar inte ge prio oavsett. Eller har jag missat nåt?
Grupp 2 ges även till economy flex, så det var kanske där han landade från en Corp rate?
 
Toppen