mha321
Medlem
Man ska inte heller glömma att om thai försvinner så minskar också kraftigt transfer på BKK i andra änden. Idag är det ju tex en hel del som har anslutning i BKK för vidare flyg till Australien tex - mycket av det lär istället hamna i tex Singapore kan jag tänka mig, åtminstone vad gäller star alliance.
Kvar blir den mer lokala trafiken och där är det en ännu hårdare prispress.
Jag står fast vid att jag tror sas tjänar mer på att ha thai kvar, eftersom de då får leverera matar trafik till dem. De kanske till och med tjänar på att thai bara flyger på cph och överger arn och osl, på ökad transfer. Men jag tror de helt klart förlorar på totalen om thai helt försvinner.
Kvar blir den mer lokala trafiken och där är det en ännu hårdare prispress.
Jag står fast vid att jag tror sas tjänar mer på att ha thai kvar, eftersom de då får leverera matar trafik till dem. De kanske till och med tjänar på att thai bara flyger på cph och överger arn och osl, på ökad transfer. Men jag tror de helt klart förlorar på totalen om thai helt försvinner.