Senaste nytt

Bonusresa med annat Star Alliance-bolag

Tänk vilka korta trådar det skulle bli om alla kände ett krav att vara 100% på sina svar =} Dock stämmer det att SVG-IAH inte verkar ha några award-platser än. Vet vi dock med säkerhet att det kommer att släppas på även den rutten?

Nej, det är nog ingen som vet med säkerhet. Men jag skulle gissa på att de blir väldigt få om de öht släpps och du lär behöva boka dem inom 8h från det att de dyker upp, annars kommer någon annan att ha bokat dem.

Vilken tur det inte är just den man är inställd på då, även om det varit kul att testa den rutten så klart. =}

Rena bonusplatser på SVG-IAH kommer troligen att bli betydligt mer sällsynt än på CPH-SFO. Men cash+points (Best availability) finns ju, och iaf om man är EBD så kostar det inte så mycket mer. En ren business (ej saver) fick jag ge 154.000 poäng för och tjänar då in 30.000 friska baspoäng på min rutt vilket gör att den egentligen bara kostar 124.000 poäng mot bonusresans 100.000 poäng :)

Mvh
/NotRyan

Kostar inte resor till Nordamerika i business 90 000 med SAS och 105 000 med andra bolag eller har detta ändrats? Åk United från Arlanda (bättre än SAS i alla fall i mina ögon) så undviker du bränslesvgiften om jag minns rätt.

Kostar inte resor till Nordamerika i business 90 000 med SAS och 105 000 med andra bolag eller har detta ändrats? Åk United från Arlanda (bättre än SAS i alla fall i mina ögon) så undviker du bränslesvgiften om jag minns rätt.

Nej, det var förr. Nu kostar det 100k resp 110k sen ett par år.

Toppen