Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

Singapore Airlines släpper inte First class award på sina Boeing B777-300ER(77W) och Airbus A380(388) till andra flygbolagspartner förutom till Lufthansa Miles&More medlemmar.

AHO, detta är jo underbara nyheter! Tidigare hade även M&M restriktioner här, men dessa verkar vara borta! Nu vet jag vad mina 300.000 M&M poäng skall användas till; SQ en väg, LH en väg... Det finns bara en restriktion kvar som jag ser: inga MILES/VOUCHER UPGR till Suites på A380.

Visste du att: En bonusresa inom Europa med andra Star Alliance flygbolag i Business class kostar 60.000 EB poäng.
chart_0909.gif

Det vore väldigt synd om man använde 60.000 EB poäng till t ex Lufthansa/Spanair etc flight inom Europa, när man kan göra en lång härlig resa inom Asien i First class.

Är dessa priser för enkel väg eller tur och retur?

Ni som har koll, vilka *A bolag flyger F till/från PVG intra Asien?
Förr flög Asiana mellan Seoul och Shanghai med deras 747 combi på vissa dagar och då hade de First class.

Men nu tror jag inte det finns några intra Asien First class till/från Shanghai (förrutom Kina inrikes).

Här är en lista av Star Alliance flyglinjer inom Asien som har First class. (förrutom Kina inrikes)
Indien är inte med intra Asien hos SAS EuroBonus.

• Tokyo-Seoul: Asiana, United
  • Tokyo-Bangkok:THAI, United
  • Tokyo-Singapore: Singapore Airlines, United
  • Bangkok-Hong Kong: THAI
  • Bangkok-Kuala Lumpur: Lufthansa
  • Bangkok-Ho Chi Minh City: Lufthansa
  • Singapore-Hong Kong: Singapore Airlines (men med 388, ingen F award möjlig)
  • Singapore-Seoul: Singapore Airlines (men med 77W, ingen F award möjlig)
  • Singapore-Beijing: Air China, Singapore Airlines
  • Singapore-Shnaghai: Singapore Airlines (men med 77W, ingen F award möjlig)
  • Singapore-Manila: Singapore Airlines
  • Singapore-Jakarta: Singapore Airlines, Lufthansa

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

United har numera använder Boeing B737 mellan Hong Kong-Ho chi minh city och de la ner Hong Kong - Singapore.

Last edited:
Toppen