A
A380*G
Guest
LH F awards till/från ICN brukar det finnas relativt gott om. Detta ger även god möjlighet till långa flygningar samt anslutningslyg i F till andra delar av Asien.
AHO skrev:Vem vill bli det förste som kör en sådan bonusresa?2/1(WE) TG677 FTokyo(Narita) 17:15 Bangkok(BKK) 22:157732/2(TH) TG620 CBangkok(BKK) 07:45 Manila 11:553332/2(TH) SQ917 FManila 14:15 Singapore 17:507722/3(FR) SQ962 FSingapore 17:20 Jakarta 18:05772Klicka för att utvidga...
AHO skrev:2/3(FR) SQ962 FSingapore 17:20 Jakarta 18:05772Klicka för att utvidga...
Jag har testat allt på denna lista, i de flesta versioner och konstellationer, med undantag för Asiana som jag ska lyckas klämma in någon gång också.Magino skrev:Bolag inom Star Alliance som erbjuder Första klass.Från EuropaLufthansaSwissFrån AsienAir China (Inte hört så mycket gott om)ANA (Svårt att hitta platser)Asiana AirlinesSingapore Airlines (Mycket svårt att hitta platser)Thai Airways (Ganska lätt att hitta platser)[/URL]Klicka för att utvidga...
Jag tycker definitivt du ska satsa på en långflygning i första klass. Det ger betydligt mycket mer än att bara åka inom Asien, även om en resa inom Asien kräver färre antal poäng. På en längre flygning hinner du både äta i lugn och ro och sova på planet och du får en helt annan kontakt med personalen ombord.Axelzon skrev:Jag kan tänka mig såväl från Europa till Asien, eller intra Asien.Klicka för att utvidga...
Dock värt att nämna att Singapore Airlines regionala första klass som finns på Boeing 777-200 flygplanet inte är något att bli uppspelt över. Sex stolar i rad i en 2-2-2 konfiguration till skillnad från business class som har 2-3-2, så vad man får är något mer benutrymme samt en marginellt bredare stol. Det är inget fel på det men det är absolut inget märkvärdigt och inte i närheten av första klass på B77W, gamla Skysuites på B747 eller förstås Suites på A380.AHO skrev:2/2(TH) SQ917 FManila 14:15 Singapore 17:507722/3(FR) SQ962 FSingapore 17:20 Jakarta 18:05772Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Singapore Airlines släpper inte First class award på sina Boeing B777-300ER(77W) och Airbus A380(388) till andra flygbolagspartner förutom till Lufthansa Miles&More medlemmar.Klicka för att utvidga...
Ganska givet vilket håll man vill flyga vilket bolag. Verkar helt klart som ett toppen sätt att använda sina miles & more miles.Senator skrev:Nu vet jag vad mina 300.000 M&M poäng skall användas till; SQ en väg, LH en väg...Klicka för att utvidga...
Magino skrev:Ganska givet vilket håll man vill flyga vilket bolag. Verkar helt klart som ett toppen sätt att använda sina miles & more miles.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Visste du att:En bonusresa inom Europa med andra Star Alliance flygbolag i Business class kostar 60.000 EB poäng.Det vore väldigt synd om man använde 60.000 EB poäng till t ex Lufthansa/Spanair etc flight inom Europa, när man kan göra en lång härlig resa inom Asien i First class.Klicka för att utvidga...
Jonas Bäckman skrev:Är dessa priser för enkel väg eller tur och retur?Klicka för att utvidga...
Förr flög Asiana mellan Seoul och Shanghai med deras 747 combi på vissa dagar och då hade de First class.A380*G skrev:Ni som har koll, vilka *A bolag flyger F till/från PVG intra Asien?Klicka för att utvidga...
Singapore Airlines har första klass på en av de dagliga avgångarna, men det är nog ungefär allt som är.A380*G skrev:Ni som har koll, vilka *A bolag flyger F till/från PVG intra Asien?Klicka för att utvidga...