Bonusbiljetter för Vinterresa 2023

• Thread starter Thread starter Najk
  • Start date Start date
N

Najk

Guest
Hej!

Uppgraderas till version 4.0 i december och är ute efter att hitta en resa med familjen att fira detta. Resmålet behöver vara varmt då sol / bad är på agendan.

Florida kan vara ett alternativ men vi har varit där ca 5gånger redan med barnen så ngt annat hade varit kul. Spontant tänker jag Mexico eller någonstans i Asien.

Vet att det är lite vagt resmål men jag har inte så bra koll på vart man åker i Asien där det är bra stränder och bra boenden, samt att det svårt att hitta biljetter.

Tips på resmål där det kan finnas biljetter, eller förslag på vart jag kan hitta bonusbiljetter för att köpa tex separata biljetter sista biten uppskattas.

Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
Var är din destination? Mexico alt Asien (thailand etc)
När vill/behöver du resa ut? 22:e december +/- 3 dagar
När vill/behöver du komma hem? Helst innan 10 jan
Hur länge vill du vara borta? ca 2v
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 12 och 14år
I vilken kabinklass? I Business class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
Vad är din budget? 2st Amex 2-4-1 samt 900k Eurobonuspoäng
Vad är det viktigaste för dig? Att de långa benen är i Business
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibel

Najk skrev:Hej!Uppgraderas till version 4.0 i december och är ute efter att hitta en resa med familjen att fira detta. Resmålet behöver vara varmt då sol / bad är på agendan.Florida kan vara ett alternativ men vi har varit där ca 5gånger redan med barnen så ngt annat hade varit kul. Spontant tänker jag Mexico eller någonstans i Asien.Vet att det är lite vagt resmål men jag har inte så bra koll på vart man åker i Asien där det är bra stränder och bra boenden, samt att det svårt att hitta biljetter.Tips på resmål där det kan finnas biljetter, eller förslag på vart jag kan hitta bonusbiljetter för att köpa tex separata biljetter sista biten uppskattas.Varifrån vill du börja din resa?KöpenhamnVar är din destination?Mexico alt Asien (thailand etc)När vill/behöver du resa ut?22:e december +/- 3 dagarNär vill/behöver du komma hem?Helst innan 10 janHur länge vill du vara borta?ca 2vHur många personer som skall resa?2 vuxna och 2 barn som är 12 och 14årI vilken kabinklass?I Business classMed vilka flygbolag vill du flyga med?Star AllianceVad är din budget? 2st Amex 2-4-1 samt 900k EurobonuspoängVad är det viktigaste för dig?Att de långa benen är i BusinessVill du stanna annanstans utöver destinationen?FlexibelKlicka för att utvidga...
Att hitta 4 biljetter i business den 22 december +- 3 dagar skulle jag påstå är smärre omöjligt tyvärr.

intressenten skrev:Att hitta 4 biljetter i business den 22 december +- 3 dagar skulle jag påstå är smärre omöjligt Bolagen släpper väldigt få awards dessa datum tyvärr. Jag skulle säga att din (er) största chans är att flyga två personer ett datum och dom andra två dagen innan/efter. Det ger er större möjligheter att lyckas hitta någotKlicka för att utvidga...
Bolagen släpper extremt få biljetter dessa datum ni vill resa på. Skulle säga att er bästa chans är att två av er flyger ett datum och dom andra två dagen innan/efter. Således ökar era, nu väldigt små, chanser lite. Som ovan nämnt är 4 platser dessa datum oerhört svårt att hitta (om det ens går öht)

Najk skrev:Hej!Uppgraderas till version 4.0 i december och är ute efter att hitta en resa med familjen att fira detta. Resmålet behöver vara varmt då sol / bad är på agendan.Florida kan vara ett alternativ men vi har varit där ca 5gånger redan med barnen så ngt annat hade varit kul. Spontant tänker jag Mexico eller någonstans i Asien.Vet att det är lite vagt resmål men jag har inte så bra koll på vart man åker i Asien där det är bra stränder och bra boenden, samt att det svårt att hitta biljetter.Tips på resmål där det kan finnas biljetter, eller förslag på vart jag kan hitta bonusbiljetter för att köpa tex separata biljetter sista biten uppskattas.Varifrån vill du börja din resa?KöpenhamnVar är din destination?Mexico alt Asien (thailand etc)När vill/behöver du resa ut?22:e december +/- 3 dagarNär vill/behöver du komma hem?Helst innan 10 janHur länge vill du vara borta?ca 2vHur många personer som skall resa?2 vuxna och 2 barn som är 12 och 14årI vilken kabinklass?I Business classMed vilka flygbolag vill du flyga med?Star AllianceVad är din budget? 2st Amex 2-4-1 samt 900k EurobonuspoängVad är det viktigaste för dig?Att de långa benen är i BusinessVill du stanna annanstans utöver destinationen?FlexibelKlicka för att utvidga...
Jag tror att det är rätt många som drömmer om att kunna boka en sådan resa, en bonusresa till de mest populära resmålen mitt under högsäsong. De förbereder, läser på, bevakar och hoppas att just de ska dra vinstlotten och lyckas boka de få biljetter som släpps!

Det finns ändå en del flighter. Tex denna till Panama City, 4 personer i business med Turkish. Till Istanbul brukar det finnas connections från Köpenhamn (i värsta fall ekonomi med ett byte i Europa).

Från Panama City kan du tex flyga till Bocas del Toro, härligt ställe. Och därifrån kan man lätt åka till Costa Rica, via gränsen i Sixaola. Puerto viejo de Talamanca och däromkring är fint i Costa Rica.

screenshot_20230315_183623_chrome-jpg.140335

Om du kan stretcha dina datum lite så finns det 4 platser till Kuala Lumpur. Därifrån kan du tex åka till Langkawi eller något annat pepp ställe med Air Asia. Alternativt vänta till 6 månader före avresa och kolla om Thai släpper platser till Bangkok. Då sjunker poängpriset också, eftersom det är en billigare zon.

screenshot_20230315_184340_chrome-jpg.140336

Gus skrev:Om du kan stretcha dina datum lite så finns det 4 platser till Kuala Lumpur. Därifrån kan du tex åka till Langkawi eller något annat pepp ställe med Air Asia. Alternativt vänta till 6 månader före avresa och kolla om Thai släpper platser till Bangkok. Då sjunker poängpriset också, eftersom det är en billigare zon.Visa bifogad bild 140336Klicka för att utvidga...
Dessa försökte jag boka för några veckor sedan men gick då inte att boka online eller via tel. Blev dyra USA istället….

Dreamliner skrev:Dessa försökte jag boka för några veckor sedan men gick då inte att boka online eller via tel. Blev dyra USA istället….Klicka för att utvidga...
Nej vad tråkigt! Var det ghost availability eller married segments när du skulle lägga till anslutningar? Jag har för lite poäng på mitt konto så jag kunde inte kontrollera om resorna ovan verkligen går att boka! Sorry för falska förhoppningar i så fall @Najk

Shhh @Gus inte berätta om Bocas. Fantastiskt litet ställe som fortfarande är unikt och fantastiskt utan massturism och stora hotell komplex.

Gus skrev:Nej vad tråkigt! Var det ghost availability eller married segments när du skulle lägga till anslutningar? Jag har för lite poäng på mitt konto så jag kunde inte kontrollera om resorna ovan verkligen går att boka! Sorry för falska förhoppningar i så fall@NajkKlicka för att utvidga...
Ghost

Kimmen00 skrev:Testat HUACA? Ibland är det inkompetens hos agenten.Va i KL över nyår 22/23 med familjen samt flög Air asia till Langkawi sedan. Rekommenderas.Bokades direkt i januari 2022 när biljetter dök upp..Klicka för att utvidga...
Provade HUACA 3 ggr.

Back