Senaste nytt

Bonusbiljetter för Vinterresa 2023

Najk

Medlem
Hej!

Uppgraderas till version 4.0 i december och är ute efter att hitta en resa med familjen att fira detta. Resmålet behöver vara varmt då sol / bad är på agendan.
Florida kan vara ett alternativ men vi har varit där ca 5gånger redan med barnen så ngt annat hade varit kul. Spontant tänker jag Mexico eller någonstans i Asien.
Vet att det är lite vagt resmål men jag har inte så bra koll på vart man åker i Asien där det är bra stränder och bra boenden, samt att det svårt att hitta biljetter.
Tips på resmål där det kan finnas biljetter, eller förslag på vart jag kan hitta bonusbiljetter för att köpa tex separata biljetter sista biten uppskattas.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Mexico alt Asien (thailand etc)
  3. När vill/behöver du resa ut? 22:e december +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst innan 10 jan
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 2v
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 12 och 14år
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 2st Amex 2-4-1 samt 900k Eurobonuspoäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att de långa benen är i Business
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibel
 
Hej!

Uppgraderas till version 4.0 i december och är ute efter att hitta en resa med familjen att fira detta. Resmålet behöver vara varmt då sol / bad är på agendan.
Florida kan vara ett alternativ men vi har varit där ca 5gånger redan med barnen så ngt annat hade varit kul. Spontant tänker jag Mexico eller någonstans i Asien.
Vet att det är lite vagt resmål men jag har inte så bra koll på vart man åker i Asien där det är bra stränder och bra boenden, samt att det svårt att hitta biljetter.
Tips på resmål där det kan finnas biljetter, eller förslag på vart jag kan hitta bonusbiljetter för att köpa tex separata biljetter sista biten uppskattas.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Mexico alt Asien (thailand etc)
  3. När vill/behöver du resa ut? 22:e december +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst innan 10 jan
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 2v
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 12 och 14år
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 2st Amex 2-4-1 samt 900k Eurobonuspoäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att de långa benen är i Business
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibel
Att hitta 4 biljetter i business den 22 december +- 3 dagar skulle jag påstå är smärre omöjligt tyvärr.
 

filip23

Medlem
Att hitta 4 biljetter i business den 22 december +- 3 dagar skulle jag påstå är smärre omöjligt Bolagen släpper väldigt få awards dessa datum tyvärr. Jag skulle säga att din (er) största chans är att flyga två personer ett datum och dom andra två dagen innan/efter. Det ger er större möjligheter att lyckas hitta något
Bolagen släpper extremt få biljetter dessa datum ni vill resa på. Skulle säga att er bästa chans är att två av er flyger ett datum och dom andra två dagen innan/efter. Således ökar era, nu väldigt små, chanser lite. Som ovan nämnt är 4 platser dessa datum oerhört svårt att hitta (om det ens går öht)
 

Combo

Medlem
Hej!

Uppgraderas till version 4.0 i december och är ute efter att hitta en resa med familjen att fira detta. Resmålet behöver vara varmt då sol / bad är på agendan.
Florida kan vara ett alternativ men vi har varit där ca 5gånger redan med barnen så ngt annat hade varit kul. Spontant tänker jag Mexico eller någonstans i Asien.
Vet att det är lite vagt resmål men jag har inte så bra koll på vart man åker i Asien där det är bra stränder och bra boenden, samt att det svårt att hitta biljetter.
Tips på resmål där det kan finnas biljetter, eller förslag på vart jag kan hitta bonusbiljetter för att köpa tex separata biljetter sista biten uppskattas.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Mexico alt Asien (thailand etc)
  3. När vill/behöver du resa ut? 22:e december +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst innan 10 jan
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 2v
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 12 och 14år
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? 2st Amex 2-4-1 samt 900k Eurobonuspoäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att de långa benen är i Business
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibel
Jag tror att det är rätt många som drömmer om att kunna boka en sådan resa, en bonusresa till de mest populära resmålen mitt under högsäsong. De förbereder, läser på, bevakar och hoppas att just de ska dra vinstlotten och lyckas boka de få biljetter som släpps!
 

Gus

Medlem
Det finns ändå en del flighter. Tex denna till Panama City, 4 personer i business med Turkish. Till Istanbul brukar det finnas connections från Köpenhamn (i värsta fall ekonomi med ett byte i Europa).

Från Panama City kan du tex flyga till Bocas del Toro, härligt ställe. Och därifrån kan man lätt åka till Costa Rica, via gränsen i Sixaola. Puerto viejo de Talamanca och däromkring är fint i Costa Rica.

Screenshot_20230315_183623_Chrome.jpg
 

Gus

Medlem
Om du kan stretcha dina datum lite så finns det 4 platser till Kuala Lumpur. Därifrån kan du tex åka till Langkawi eller något annat pepp ställe med Air Asia. Alternativt vänta till 6 månader före avresa och kolla om Thai släpper platser till Bangkok. Då sjunker poängpriset också, eftersom det är en billigare zon.

Screenshot_20230315_184340_Chrome.jpg
 
Om du kan stretcha dina datum lite så finns det 4 platser till Kuala Lumpur. Därifrån kan du tex åka till Langkawi eller något annat pepp ställe med Air Asia. Alternativt vänta till 6 månader före avresa och kolla om Thai släpper platser till Bangkok. Då sjunker poängpriset också, eftersom det är en billigare zon.

Visa bifogad bild 140336
Dessa försökte jag boka för några veckor sedan men gick då inte att boka online eller via tel. Blev dyra USA istället….
 

Gus

Medlem
Dessa försökte jag boka för några veckor sedan men gick då inte att boka online eller via tel. Blev dyra USA istället….
Nej vad tråkigt! Var det ghost availability eller married segments när du skulle lägga till anslutningar? Jag har för lite poäng på mitt konto så jag kunde inte kontrollera om resorna ovan verkligen går att boka! Sorry för falska förhoppningar i så fall @Najk
 

sembl

Medlem
Shhh @Gus inte berätta om Bocas. Fantastiskt litet ställe som fortfarande är unikt och fantastiskt utan massturism och stora hotell komplex.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen