Senaste nytt

Bokade poängresor utan att poäng drogs

Franco

Medlem
Jag tror inte alls att det finns risk att biljetten avbokas eller inte går att resa på. Det som kommer ske om det uppdagas är helt enkelt att poängen kommer dras.
 
Last edited:

ELOS

Medlem
När det var möjligt boka resa över Oceanien till Asien gjorde vi en first class FRA-ICN-LAX-SFO-FRA i LH och Asiana first. Varken voucher eller poöng drogs och det är 3 år sedan nu efter genomförd resa så man vågar kanske bikta sig
Krug champagnen smakade extra bra på dessa flighter
 
Last edited:

Tamas

Medlem
Första jag lärde mig är att man firar tyst om sånna händer :)
Tyvärr hade jag för många ändringar efter en sån händelse så kunde inte alls fira till sist. Men gjorde inget tråd om det i alla fall :)
 

filip23

Medlem
Den gyllene men oskrivna regeln är att man inte postar om något sånt här. Om man är osäker får man väl ringa till SAS och fråga och isf be dom dra poäng. Annars går det omärkt förbi och i bästa fall får du en gratis resa, likt ovanstående.
 

filip23

Medlem
Han kanske vill veta om det finns någon erfarenhet av att biljetter i sådana fall har hanterats fel på ett sätt som kommer att ställa till problem längre fram?

Ja och nu har TS fått reda på att det finns biljetter som blivit cancellerade samt biljetter som folk har rest på utan att poäng eller pengar har dragits. Har detta skapat någon klarhet i frågan eller har det bara bidragit till en möjlighet att problemet upptäcks och uppmärksammas av ett flygbolag?
 

Tomas E

Medlem
Ja och nu har TS fått reda på att det finns biljetter som blivit cancellerade samt biljetter som folk har rest på utan att poäng eller pengar har dragits. Har detta skapat någon klarhet i frågan eller har det bara bidragit till en möjlighet att problemet upptäcks och uppmärksammas av ett flygbolag?
Och du menar alltså att trådskaparen visste det innan?
 

Hachans

Medlem
Jag tror inte alls att det finns risk att biljetten avbokas eller inte går att resa på. Det som kommer ske om det uppdagas är helt enkelt att poängen kommer dras.

Självklart. Men om det inte går att dra betalningen så kommer biljetten att cancelleras. Går det att dra betalning är ju biljetten inte obetald.
 
Toppen