Senaste nytt

Bokade poängresor utan att poäng drogs

haZe

Ny medlem
Hej på er!
Tänkte bara kolla ifall någon av er varit med om att ni bokat en poängresa med Star Alliance utan att poängen dragits? Jag har fått bokningsbekräftelse och biljetter, men poängen är alltså kvar.

Det hände i samband med att jag av- och ombokade poängresor till samma destination 2-3ggr, fast bytte datum.
 

filip23

Medlem
Hej på er!
Tänkte bara kolla ifall någon av er varit med om att ni bokat en poängresa med Star Alliance utan att poängen dragits? Jag har fått bokningsbekräftelse och biljetter, men poängen är alltså kvar.

Det hände i samband med att jag av- och ombokade poängresor till samma destination 2-3ggr, fast bytte datum.

ursäkta men varför gör du ens en tråd om detta?
 

filip23

Medlem
Han kanske vill veta om det finns någon erfarenhet av att biljetter i sådana fall har hanterats fel på ett sätt som kommer att ställa till problem längre fram?

Hur skulle SAS kunna motivera att inte släppa på honom på flyget om han har utställda och giltiga biljetter?
 
För att det är just SAS……o_O
Edit. Hur mkt konstigheter/felaktigheter har man inte sett och/eller upplevt med SAS genom åren? En del rent hårresande felaktigheter och rena påhitt, så jag tycker inte oron är helt obefogad.
Både missade dragna vouchers och poäng på långa Firet class resor har jag hört talas om. Det är ju kul om det händer för en att bara pröjsa knappt 3000kr för en Lufthansa First tur och retur Mexico City.
 
Toppen