@mbb
När det gäller nya bokningsflödet och bekräftelsemail, ser jag nu att ni också ändrat så avbokning inte längre har en direkt-länk från mailet.
Den gamla länken var ju problematisk eftersom den oftast inte fungerade ändå, så det är väl OK.
Men avbokningsflödet är nu relativt krångligt. Man kan från mailet klicka "Visa bokning" sedan klicka logga in, fylla i uppgifter, klicka logga in igen, vänta på 2FA-koden, kopiera och klistra in den, sedan hitta bokningen i listan av mina bokningar, klicka på hotellnamnet/rätt datum, sedan skrolla längst ner för att hitta knappen "Avboka", klicka den och bekräfta att man verkligen vill boka av. Det är rätt många steg.
Jag förstår om någon hos er tycker att man inte ska skylta upp avbokning, men det är för knepigt som det är nu. Speciellt som det är en förmån att kunna boka av flexibla bokningar till kl 21, och kundtjänst stänger 20.00 på vardagar och 17.00 på lördagar och öppnar inte igen förrän måndag 08.00
Vad jag som kund då måste göra är att ringa direkt till hotellet, som såklart inte prioriterar kunder i telefon över kunder på plats.
Dessutom kan hotell-personalen inte hantera bonus-nätter fullt ut, utan man behöver ringa kundtjänst i efterhand.
Så ett önskemål är att hitta ett något enklare flöde för avbokning.
PS - Fungerar avbokning via länk i mina bokningar med bonusnätter också? Det har varit problematiskt länge och krävt samtal till kundtjänst.