Boka till väldigt låga poängpriser !!!! (möjligt fel)

  • Thread starter Thread starter Homer
  • Start date Start date
H

Homer

Guest
Det här kan vara ett misstag så ingen vet hur länge det vara





The pricing appears to be:


Kimpton – 45,000 points
Regent / InterContinental – 35,000 points to 45,000 points
Hotel Indigo – 30,000 points
Crowne Plaza – 25,000 points
Holiday Inn / Holiday Inn Express – 20,000 points


FlyerTalk Forums - View Single Post - Deep redemption discounts in some locations & dynamic award pricing



BE QUICK: Most IHG hotels showing half price for points!





IHG One Rewards Secret Award Flash Sale - LoyaltyLobby
 
Ser ut som priserna återgått till det normala nu? (bokat senast 20:35)
 
Golfkillen skrev:Jag missade nog tåget, tittar på NYC och där kostar Holiday Inn 35k (30k om mer än två nätter).Klicka för att utvidga...




I sept./okt. ser jag t.ex.





HI Times Square 20k

HIX Times Square 20k

Even Times Square 20k

Voco Times Square 30k

Indigo Lower East side 30k
 
Jag tittar 5-13 oktober, men uppdelat. Nu är vi fyra, så jag gissar det driver upp priserna (var flera år sedan jag bokade med poäng på IHG)
 
Golfkillen skrev:Jag tittar 5-13 oktober, men uppdelat. Nu är vi fyra, så jag gissar det driver upp priserna (var flera år sedan jag bokade med poäng på IHG)Klicka för att utvidga...


Det kan vara något som gör vissa datum dyra

här är t.ex. HIX Times Square (2pers)



Rate Information per Stay for 1 Room



WEDNESDAY 05 OCT 2022 - THURSDAY 06 OCT 2022

50,000 Points



THURSDAY 06 OCT 2022 - SATURDAY 08 OCT 2022

20,000 Points



SATURDAY 08 OCT 2022 - SUNDAY 09 OCT 2022

67,000 Points



SUNDAY 09 OCT 2022 - MONDAY 10 OCT 2022

39,000 Points



MONDAY 10 OCT 2022 - THURSDAY 13 OCT 2022

20,000 Points
 
Fick inte 20k per natt 10-13 oktober, så fick bli uppdelat. Får väl boka resterande med pengar och hoppas man kan få samma rum hela vistelsen.
 
Jag lyckades spara 14k poäng för en bokning i New York nästa vecka hoppas nu bara inte de får för sig att boka av men allt ser korrekt ut med bokningen i alla fall
 
Igår tackade jag @Homer men det inlägget har försvunnit ut i ”uppdaterings-rymden” så jag får göra det igen!



Våra hotellnätter gick från 30k SEK till 10k SEK med denna kampanj ihop med +75% i poängköp, som hittat!
 
@Homer Stort tack för dina tips. Du är en hjälte! Du räddade höstlovet för hela familjen. Kunde härom dagen boka hotell för 25k per natt i stället för 40k+.
 
Intressant, nu har mina tre första nätter helt sonika blivit avbokade utan något mail eller annat. Såg det när jag var inne och tittade på bokningarna. Den andra, längre, bokningen ligger kvar. Ser att av de tre nätter så är den tredje helt full då de inte ens säljer rum för pengar.



Vad kan jag göra?
 
Golfkillen skrev:Intressant, nu har mina tre första nätter helt sonika blivit avbokade utan något mail eller annat. Såg det när jag var inne och tittade på bokningarna. Den andra, längre, bokningen ligger kvar. Ser att av de tre nätter så är den tredje helt full då de inte ens säljer rum för pengar.Vad kan jag göra?Klicka för att utvidga...
Om du har bokningsbekräftelse, kontakta kundtjänst?
 
Om det inte är fler som fått sina "reabokningar" avbokade kanske det är

ett helt annat problem, kanske relaterat till överbokning?
 
Homer skrev:Om det inte är fler som fått sina "reabokningar" avbokade kanske det ärett helt annat problem, kanske relaterat till överbokning?Klicka för att utvidga...
Yes, antagligen är det så, då ena dagen är helt borta nu. Är IHG kända för att bara avboka då, utan att meddela? Just nu chattar jag med kundtjänst (har mailat också, men vill ta det med en gång).
 
Uppdatering, har fått bekräftat att det är hotellet som har avbokat, utan att överhuvudtaget meddela mig. Efter den period som är avbokad så har jag en revenue-natt och sen 4 award-nätter. Så oavsett blir det meckigt att byta hotell. Men vad är egentligen mina rättigheter här?



Läser på IHG.com

"Booking on IHG.com is the best way to guarantee your room. If for any reason your reservation cannot be honored, IHG will provide you with a room and transportation to another convenient and comparable hotel. And, we’ll pay for the full cost of the first night’s lodging price, plus tax. Any advance deposit will be refunded to you."



Edit: Guest Relations kunde inte göra något utan att kontakta hotellet. De började med att hävda att pga att inga hotell har award-nätter kvar, så då gör de inget. Spännande detta...
 
Golfkillen skrev:Uppdatering, har fått bekräftat att det är hotellet som har avbokat, utan att överhuvudtaget meddela mig. Efter den period som är avbokad så har jag en revenue-natt och sen 4 award-nätter. Så oavsett blir det meckigt att byta hotell. Men vad är egentligen mina rättigheter här?Läser på IHG.com"Booking on IHG.com is the best way to guarantee your room. If for any reason your reservation cannot be honored, IHG will provide you with a room and transportation to another convenient and comparable hotel. And, we’ll pay for the full cost of the first night’s lodging price, plus tax. Any advance deposit will be refunded to you."

Edit: Guest Relations kunde inte göra något utan att kontakta hotellet. De började med att hävda att pga att inga hotell har award-nätter kvar, så då gör de inget. Spännande detta...Klicka för att utvidga...




Ja det där är deras officiella policy och så har det varit i många år.





Här är instruktioner för hotellpersonal, förvisso ett gammalt dokument men texten du citerar ovan var likadan då

IHG Brand Standards In Case Of Overbooking / Being Walked - LoyaltyLobby
 
Back
Top