Senaste nytt

Boka till väldigt låga poängpriser !!!! (möjligt fel)

Intressant, nu har mina tre första nätter helt sonika blivit avbokade utan något mail eller annat. Såg det när jag var inne och tittade på bokningarna. Den andra, längre, bokningen ligger kvar. Ser att av de tre nätter så är den tredje helt full då de inte ens säljer rum för pengar.

Vad kan jag göra?
 
Intressant, nu har mina tre första nätter helt sonika blivit avbokade utan något mail eller annat. Såg det när jag var inne och tittade på bokningarna. Den andra, längre, bokningen ligger kvar. Ser att av de tre nätter så är den tredje helt full då de inte ens säljer rum för pengar.

Vad kan jag göra?
Om du har bokningsbekräftelse, kontakta kundtjänst?
 
Om det inte är fler som fått sina "reabokningar" avbokade kanske det är
ett helt annat problem, kanske relaterat till överbokning?
Yes, antagligen är det så, då ena dagen är helt borta nu. Är IHG kända för att bara avboka då, utan att meddela? Just nu chattar jag med kundtjänst (har mailat också, men vill ta det med en gång).
 
Uppdatering, har fått bekräftat att det är hotellet som har avbokat, utan att överhuvudtaget meddela mig. Efter den period som är avbokad så har jag en revenue-natt och sen 4 award-nätter. Så oavsett blir det meckigt att byta hotell. Men vad är egentligen mina rättigheter här?

Läser på IHG.com
"Booking on IHG.com is the best way to guarantee your room. If for any reason your reservation cannot be honored, IHG will provide you with a room and transportation to another convenient and comparable hotel. And, we’ll pay for the full cost of the first night’s lodging price, plus tax. Any advance deposit will be refunded to you."

Edit: Guest Relations kunde inte göra något utan att kontakta hotellet. De började med att hävda att pga att inga hotell har award-nätter kvar, så då gör de inget. Spännande detta...
 
Last edited:

Homer

Medlem
Uppdatering, har fått bekräftat att det är hotellet som har avbokat, utan att överhuvudtaget meddela mig. Efter den period som är avbokad så har jag en revenue-natt och sen 4 award-nätter. Så oavsett blir det meckigt att byta hotell. Men vad är egentligen mina rättigheter här?

Läser på IHG.com
"Booking on IHG.com is the best way to guarantee your room. If for any reason your reservation cannot be honored, IHG will provide you with a room and transportation to another convenient and comparable hotel. And, we’ll pay for the full cost of the first night’s lodging price, plus tax. Any advance deposit will be refunded to you."

Edit: Guest Relations kunde inte göra något utan att kontakta hotellet. De började med att hävda att pga att inga hotell har award-nätter kvar, så då gör de inget. Spännande detta...


Ja det där är deras officiella policy och så har det varit i många år.


Här är instruktioner för hotellpersonal, förvisso ett gammalt dokument men texten du citerar ovan var likadan då
IHG Brand Standards In Case Of Overbooking / Being Walked - LoyaltyLobby
 
Toppen