Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Halloj! Mitt första inlägg på BC kommer här.

Har sedan en tid ett SAS Amex kort och har nu uppnått min 2-4-1 voucher.
Jag är sugen på att nyttja mina poäng på en vräkig flight till antingen Buenos Aires eller Tokyo men är en total nybörjare på allt som har med poäng att göra.

Vad är realistiskt att boka med mina ca 70k poäng (ink. 2-4-1 vouchern)? Resan kan ske när som helst under 2019.

Jag är sugen på att nyttja mina poäng på en vräkig flight till antingen Buenos Aires eller Tokyo men är en total nybörjare på allt som har med poäng att göra.

Vad är realistiskt att boka med mina ca 70k poäng (ink. 2-4-1 vouchern)? Resan kan ske när som helst under 2019.
Starta en ny tråd och använd denna mall så kommer du få lite förslag

Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Här kan du se vad de olika zonerna kostar att åka till : Poängtabeller | SAS

Försöker boka GOT-ARN-SIN-DPS ut och DPS-IST-GOT hem men jag får hela tiden svaret:
Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris.

Provade andra dagar och varianter men ger fortfarande samma svar. Någon som har någon ide vad som är fel?

Försöker boka GOT-ARN-SIN-DPS ut och DPS-IST-GOT hem men jag får hela tiden svaret:

Provade andra dagar och varianter men ger fortfarande samma svar. Någon som har någon ide vad som är fel?

Jag hade samma problem med en flygning Singapore-Paris med Singapore Airlines. Ringde då Tallin och det var inga problem att boka den på telefon. Blev ju då 450 kr fattigare, men det fick det vara värt. Vad som var orsaken till att det inte gick att boka online vet jag dock inte.

Jag hade samma problem med en flygning Singapore-Paris med Singapore Airlines. Ringde då Tallin och det var inga problem att boka den på telefon. Blev ju då 450 kr fattigare, men det fick det vara värt. Vad som var orsaken till att det inte gick att boka online vet jag dock inte.
Låt mig gissa: ni reserverade säten i bokningen? Det ger (kan ge) exakt det knas-felet! Boka utan reserverad sittplats och sen när bokningen är helt klar så är det bara lägga till dem i slutet istället när menyerna kommer upp med att köpa till sittplats/mat/lounge.

Låt mig gissa: ni reserverade säten i bokningen? Det ger (kan ge) exakt det knas-felet! Boka utan reserverad sittplats och sen när bokningen är helt klar så är det bara lägga till dem i slutet istället när menyerna kommer upp med att köpa till sittplats/mat/lounge.

Nej faktiskt inte. Fick felet efter ha fyllt i personlig info med namn och eurobonusnr.

Men får väl ringa in istället som ovan säger.

Jag hoppas verkligen att First aldrig kommer att exponeras i en sökverktyg som detta. Det skulle vara dödsstöten när det kommer till tillgänglighet. Låt oss hoppas att det förblir en "perk" får oss som är mer insatta. Eller hur tänker du?
Sverige 10 miljoner invånare
USA 250 miljoner invånare

United kan söka first biljetter, sas kommer vara en väldigt liten spelare på first marknaden. Tämligen säker på att det inte kommer bli någon dödsstöt av det.
Skulle gissa att majoriteten som sitter på poängkonton som täcker First Class redan har bra koll på hur man hittar dessa resor.

Sverige 10 miljoner invånare
USA 250 miljoner invånare

United kan söka first biljetter, sas kommer vara en väldigt liten spelare på first marknaden. Tämligen säker på att det inte kommer bli någon dödsstöt av det.
Skulle gissa att majoriteten som sitter på poängkonton som täcker First Class redan har bra koll på hur man hittar dessa resor.
Ja så är det säkert, men det känns ändå som en försämring om sas skulle trycka ut guider till sina 5 miljoner medlemmar om hur ”enkelt” man kan boka F :)

Ja så är det säkert, men det känns ändå som en försämring om sas skulle trycka ut guider till sina 5 miljoner medlemmar om hur ”enkelt” man kan boka F :)
Tror inte det kommer hända, några fler First Awards försvinner säkert. Men det är bara att titta på alla som är "nya" på detta som hoppas de ska kunna boka en bra resa nu över jul och nyår i Business på poäng. Jag gissar att det blir samma för First, är man bara ute i god tid och flexibel kommer man vara månader före andra som precis fått reda på att de kan boka First via sas sida.
Läser man Facebook grupperna för likasinnade är det många där som fortfarande knte ens har en aning om att man kan söka star alliance awards på sas hemsida.

Toppen