Senaste nytt

Boka sittplats i Go med Plus-biljett?

Canadien

Medlem
Önsketänkande är fel ord tycker jag. Förhoppningar är ett bättre ord eftersom det enligt egen erfarenhet trots allt är helt möjligt, dock aldrig garanterat, att få sitta i en sämre klass om man ber om det.

"Önsketänkande är en verklighetsuppfattning där man framhäver det som är önskvärt, och förtränger det som är oönskvärt. På så sätt utgör önsketänkande en kognitiv bias." - wikipedia
 

Senator

Moderator
Önsketänkande är fel ord tycker jag. Förhoppningar är ett bättre ord eftersom det enligt egen erfarenhet trots allt är helt möjligt, dock aldrig garanterat, att få sitta i en sämre klass om man ber om det.

"Önsketänkande är en verklighetsuppfattning där man framhäver det som är önskvärt, och förtränger det som är oönskvärt. På så sätt utgör önsketänkande en kognitiv bias." - wikipedia

Utan att gå in i en semantisk diskussion så håller jag med dig ;) Förhoppningar är nog mer korrekt.
 

agehall

Medlem
Så om personalen frågade dig om du ville bli uppgraderad från economy till first så hade du svarat "nej, det är emot reglerna, jag sitter i den kabin jag har bokat!"?
Nu börjar du blanda ihop saker och ting här. Personalen kan givetvis beordra mig att sitta i annan kabin än vad jag bokat (eller annan plats än den jag bokat) - men då är det pga att de behöver det snarare än att jag vill det.
 
Toppen