Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

Hej,
Jag har inte sett att detta har diskuterats innan men jag satt och letade på SAS nya Star Alliance sida för awardbiljetter i ett annat sammanhang, när jag plötsligt såg att det fanns SAS award biljetter i business som jag inte har lyckats hitta på något annat sätt.
Varken Uniteds hemsida, den eminenta travelhackssidan eller SAS vanliga sida visar att man kunde få tag på dessa biljetter men de dök upp på Star Alliance sidan.
Så ett tips för framtiden är att definitivt söka på den sidan även för SAS egna award biljetter.
Mvh
Anden007

Jag märkte samma sak för några veckor sedan.
Såg inget på Travelhackz eller Awardfares, men när jag sökte på SAS hemsida så råkade 4 platser i Business dyka upp på ARN-MIA. Jag passade på att norpa dessa direkt

Jag märkte samma sak för några veckor sedan.
Såg inget på Travelhackz eller Awardfares, men när jag sökte på SAS hemsida så råkade 4 platser i Business dyka upp på ARN-MIA. Jag passade på att norpa dessa direkt
Det är inget konstigt eller nytt. Travelhacks och Awardfares sparar "gamla" sökningar och kommer aldrig vara helt korrekt. Det som är nytt och konstigt här är att sas visar olika resultat beroende på om man söker sas-award eller star-award.

Vilken dag? Ser du felet/skillnaden fortfarande eller tog du samtliga platser?
Nej, nu kan jag inte få fram det längre. Det kanske hade att göra med när de bytte poängen som krävs för Star Alliance och då kanske det blev något temporärt fel mellan de olika sökdelarna.
Jaja, vi får väl aldrig veta vad som faktiskt hände men jag kommer alltid att dubbelkolla på båda ställena efter detta.
Mvh
Anden007

Satt och letade i forumet efter någon tråd med bra info eller förklaring men kunde hitta något så här kommer min fråga.
Hur kommer det sig att det finns mycket SAS Eurobonusbiljetter till USA (framför allt tittar jag på EWR våren) men i stort sett ingenting från USA till Skandinavien (helst CPH)?

Satt och letade i forumet efter någon tråd med bra info eller förklaring men kunde hitta något så här kommer min fråga.
Hur kommer det sig att det finns mycket SAS Eurobonusbiljetter till USA (framför allt tittar jag på EWR våren) men i stort sett ingenting från USA till Skandinavien (helst CPH)?

Det är nattflyg från US till Europa så fler vill åka Business åt det hållet.

• Gilla
Reactions: Gus
Hej,
Jag är lite förvirrad eftersom man nu flyttat sökningen via SAS.
Jag har tidigare åkt business till Cuba och "bokade" via uniteds sökmotor (bokade via tele via Tallinn).

Nu vill jag boka en ny resa och frågan är om jag kan använda uniteds sökmotor? Kommer detta att fungera via Uniteds sökmotor eller MÅSTE den vara sökbar via SAS?

Ungefär när släpps first/business till olika destinationer? Varierar detta beroende på var man ska?

Jag har försökt leta här men hittar inga guider som man gjorde för nått år sen.

/Zoran

Hej! Har letat biljetter till Hongkong ett tag nu men jag har inte hittat en enda! Brukar sas inte släppa business biljetter dit eller har någon hunnit före mig? Tanken är att åka någon gång mellan feb-april nästa år. Ska man fortsätta leta eller ge upp? Med vänlig hälsning, Majsan

Hej Majsan.
HKG är tillsammans med TYO, LAX & SFO svåraste destinationen att nå mha Awards. Dessa bokas i princip direkt när de släpps 330 dagar innan avresa.
Hej! Har letat biljetter till Hongkong ett tag nu men jag har inte hittat en enda! Brukar sas inte släppa business biljetter dit eller har någon hunnit före mig? Tanken är att åka någon gång mellan feb-april nästa år. Ska man fortsätta leta eller ge upp? Med vänlig hälsning, Majsan

Det släpps men går åt fort.

Här ser du alla biljetter SAS erbjuder just nu till samtliga destinationer, scrolla ned till CPH-HKG

SAS business award availability - Travel hacks

12 biljetter totalt det närmaste året finns att knipa. Om du bevakar kring midnatt när de släpps för utresa om 330 dagar så kan du nog få tag i två om du är snabb.

Toppen