Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

Canadien

Medlem
Extremt låg tillgång från USA utom Washington just nu. Bara 25 stolar spridda på 11 avgångar det närmsta året med platser i Business. Från Washington finns ett 50-tal över 28 flighter. Trist att de släpper så lite.

Screenshot_20190528-205400_Chrome.jpg
 

Tonton

Medlem
Extremt låg tillgång från USA utom Washington just nu. Bara 25 stolar spridda på 11 avgångar det närmsta året med platser i Business. Från Washington finns ett 50-tal över 28 flighter. Trist att de släpper så lite.

Visa bifogad bild 91233

Trist att de släpper så lite till Eurobonus*

Såg detta för typ två veckor sedan... Fler platser till United än Eurobonus.
60457210_1159943914191695_4177085720923471872_n.png


Nu, närmare avgång så har de dock öppnat upp fler platser som är tillgängliga för alla fyra program:
Screenshot 2019-05-29 at 07.45.01.png
 

lars.dec8

Medlem
Detta har jag missat. Vill sas införa en non-refundable fee på awardresor? Personligen välkomnar jag en sådan på ett par hundralappar när bokningen skapas. Det skulle göra det lättare för oss att hitta platser.

Det är ju inte meningen att man ska kunna boka upp 5-6 flyg till samma destination bara för att konstatera att ”jag får se vilken dag som passar bäst till slut, om det ens blir någon resa”. Det gör ju Eurobonus betydligt mindre attraktivt för gemene man.

Det kan inte vara ett stort problem. Hur många kan boka upp flera bonusbiljetter á 100k poäng?
 

Axxo

Medlem
Varför är award resorna dyrare på United.com än om man bokar via star alliance på sas hemsida?

Exempel:
Göteborg - Denpassar: 82500- Star alliance via sas hemsida
Göteborg - Denpassar: 100 000 - United.com
 

squeezen

Medlem
Varför är award resorna dyrare på United.com än om man bokar via star alliance på sas hemsida?

Exempel:
Göteborg - Denpassar: 82500- Star alliance via sas hemsida
Göteborg - Denpassar: 100 000 - United.com
Därför olika program kan ha olika avtal/prisättningar. Uniteds sida visar priser om man ämnar nyttja deras bonus poäng medan sas visar vad det kostar i eurobonus poäng
 
Toppen