Senaste nytt

Boka rum via mitt Hilton Gold åt någon annan, går det?

taxvalp

Medlem
Bumpar denna tråd.

Jag har vid några tillfällen bokat två rum som HHD/HHG och fått förmåner för båda rummen trots att det inte är en officiell förmån. Bara att tacka och ta emot.

I nästa vecka har jag en bokning för två rum på Hilton Diagonal i Barcelona. Mejlade dem för att förtydliga hur bokningarna hängde samman (det var flera bokningar som ska länkas på grund av lite hattande med schemat). I svaret underströk de att förmånerna bara gäller ett rum och så är ju förstås reglerna, även om jag inte frågade om det. Kanske överreagerar jag, eller så har de kanske haft problem med att folk inte känner till reglerna (likt SAS-resenärer som försöker ta sig in i tredjepartslounger i samma landsända).

Nåväl: Någon med specifika erfarenheter från just detta hotell om förmåner för flera rum? Jag blir alltså inte besviken om de följer reglerna utan är nyfiken på andras erfarenheter.
 
Mina kollegor brukar alltid få mina förmåner som fri frulle o tillgång till lounge när jag bokar två rum i mitt namn. Men då är det en person per rum o som Diamond så gäller alla förmåner för två...
 

zippan

Medlem
Jag är HHG och bodde på Hilton Budapest City tidigare i år. Jag bokade två rum, varav ett till min kollega.
När vi anlände och checkade in separat men på samma bokning blev vi båda uppgraderade. Dock påpekade Managern som jobbade att det inte skall vara så men det gick bra denna gång och att kollegan fick följa med in i loungen, om jag var med. Hans rumskort fungerade alltså inte dit.
 

011430121

Medlem
Mina kollegor brukar alltid få mina förmåner som fri frulle o tillgång till lounge när jag bokar två rum i mitt namn. Men då är det en person per rum o som Diamond så gäller alla förmåner för två...
Men det står att man skall bo i samma rum.
Innan jag fick status på Hilton, så kostade detta mig 27€ för en fralla med två salami skivor på Hilton Helsingfors Airport när vi trodde att man kunde ”bjuda” en i ett annat rum på frukost.

Hilton Narita bokade jag två dubbelrum och där fick samtliga 4 drinkkupong därför att jag var HHG, hotellet saknar lounge.
 
Toppen