Senaste nytt

Boka rum via mitt Hilton Gold åt någon annan, går det?

Lollet

Medlem
Någon som vet vad som händer om jag bokar 2 rum via min profil (med cash) och sedan bokar av rummet för mig? Kommer dom jag bokat andra rummet åt ha chansen att få mina förmåner?
 

agehall

Medlem
Någon som vet vad som händer om jag bokar 2 rum via min profil (med cash) och sedan bokar av rummet för mig? Kommer dom jag bokat andra rummet åt ha chansen att få mina förmåner?
Det borde de inte få och jag hoppas verkligen att Hilton inte delar ut det. Det räcker gott att de delar ut status till folk utan motprestation - de behöver inte göra saken värre genom att dessutom ge samma förmåner till alla deras vänner.
 

Senator

Moderator
Vänta nu.. det du gör att boka ett rum med den andra personen som gäst 2, sedan ringer du hotellet och meddelar att gäst 2 checkar in först. Svårare är det inte
 

Lollet

Medlem
Det borde de inte få och jag hoppas verkligen att Hilton inte delar ut det. Det räcker gott att de delar ut status till folk utan motprestation - de behöver inte göra saken värre genom att dessutom ge samma förmåner till alla deras vänner.
Jag kan hålla med om att det blir lite väl lätt, men jag är ändå nyfiken på hur det fungerar.
Vänta nu.. det du gör att boka ett rum med den andra personen som gäst 2, sedan ringer du hotellet och meddelar att gäst 2 checkar in först. Svårare är det inte
Det är 2 andra personer det gäller. Om jag gör så bor väl en av personerna falskt i mitt namn?
Clubcarlson t.ex. fungerar det att boka rum i någon annans namn, mina föräldrar fick mina förmåner vid en sådan bokning.
 

Najk

Medlem
Bokade 3rum på Slussen via min Diamond inloggning för 3v sedan. Bokade billigaste raten med frukost men alla rum fick drinkbiljetter, loungeaccess. Jag fick även poäng för 2 rum. Jag bodde inte på hotellet utan det var bl.a. min fru, hennes föräldrar så i 2 av rummen var det samma efternamn som jag, alla gäster stod som second guest.
 
Bokade 3rum på Slussen via min Diamond inloggning för 3v sedan. Bokade billigaste raten med frukost men alla rum fick drinkbiljetter, loungeaccess. Jag fick även poäng för 2 rum. Jag bodde inte på hotellet utan det var bl.a. min fru, hennes föräldrar så i 2 av rummen var det samma efternamn som jag, alla gäster stod som second guest.
Vet hotellet om att du inte var med?
 
Jag informerade uttryckligen inte om det, men alla checkade in samtidigt utan mig och jag sa att om de frågar efter mig så säg att jag inte är med.

Jag var främst ute efter poängen och inte förmånerna då jag bokat rum med frukost inkluderat
Jag hade en liknande sak, bokade rum till mig och en polare men fick förhinder. Polaren åkte ändå men med annat sällskap, och de berättade vid incheckning att jag inte var med. De fick inga förmåner då men jag fick poängen.
 
Toppen