Senaste nytt

Boka med Singapore Airlines från USA till Europa via Singapore?

Ända sedan jag upptäckte BC.se har jag haft en liten "romantisk" dröm att någon gång få prova Singapore Airlines Första Klass. Då varken min personliga ekonom (som även är sambo) eller min bank där jag har ett lånelöfte hos kommer godkänna att jag betalar en biljett med pengar har jag börjat se mig omkring efter alternativ.

Är det något här som har lyckats med att boka en bonusbiljett med Singapore Airlines från USA's västkust till Europa och via Singapore? Eller med någon liknande bolag. Det jag alltså är ute efter är maximal tid uppe i luften till minsta möjliga poängkostnad. Jag har fått ihop till Amex 50% rabatt vilket man också med fördel kan kombinera med en enkelbiljett.

Om någon har något bra tips så blir jag glad för de tips jag kan få ;-)

Tackar Mattias

Utan att verka ovänlig.:)
Det var så många fel i detta resonemang så man vet nästan inte var man ska börja.
Du kan inte boka Singapore Airlines första klass med Eurobonuspoäng förutom Singapore - Jakarta och möjligtvis Manila och Brunei.
Det går heller inte att boka Nordamerika - Sydostasien - Europa med Eurobonuspoäng för man får inte passera genom en dyrare zon.
Det bästa man kan boka för Eurobonuspoäng enkelbiljett när man kommer till upplevelse och tid i luften enligt mig är:
Denpasar -Singapore (SQ C) - Jakarta (SQ F) - Bangkok (TG C) - Tokyo (TG F) - Frankfurt (LH eller NH F) - Zurich (LX eller LH C) - Stockholm (LX C)

Näe, ju fortare du glömmer det där, desto lyckligare kommer du att leva resten av livet. Det kommer inte att ske inom överskådlig framtid iallafall.

Det enda möjliga känns som att du får flyga ihop ett par 100000 Krisflyer miles, om du inte flyttar till något land där du kan ha kreditkort med Krisflyer-poäng

Ett bra sätt är att samla ihop lite miles hos M&M och bli Senator. Sedan kan du boka SQ F med de miles du har där.

Toppen