Andreaszan
Medlem
LAS-LAX-ICN-FRA-CPH. Asiana 380 LAX-ICN och ICN-FRA. Måste hänga i Seoul 24 timmar men det klarar jag av...
Det går heller inte att boka Nordamerika - Sydostasien - Europa med Eurobonuspoäng för man får inte passera genom en dyrare zon.
Jag har lyckas boka en eurobonus billjett från Las Vegas til Köpenhamn via Seoul, i Asiana First. Totalt 95.000 poeng med en amex 2-4-1. Det funkade helt fint...
Är du säker på att detta går? Det har diskuterats en del på sistone om att man max får ha 2 stopp i avresezonen och den rutt du föreslår är 3 stopp.Denpasar -Singapore (SQ C) - Jakarta (SQ F) - Bangkok (TG C) - Tokyo (TG F) - Frankfurt (LH eller NH F) - Zurich (LX eller LH C) - Stockholm (LX C)
Ska väl tilägga att om man väljer Singapore (A380 eller B77W) så tillkommer surcharge på icke helt oväsentliga summor. Runt 7-10kkr beroende på sträcka.En RTW i First med *A kostar från ca 110 000 kr. Där har du ett pris på din dröm![]()
Testade just att boka en ARN-FRA-HND-SIN-LAX-FRA-ARN i First med SQ 777Ska väl tilägga att om man väljer Singapore (A380 eller B77W) så tillkommer surcharge på icke helt oväsentliga summor. Runt 7-10kkr beroende på sträcka.
Det bör stå något i stil som "Aircraft type surcharge" när du väljer SQ som flyg. Gäller för 777-300ER och A380, SQ tycker suites är värt mer helt enkelt.Testade just att boka en ARN-FRA-HND-SIN-LAX-FRA-ARN i First med SQ 777r på HND-SIN-LAX och inga surcharge vad jag kunde se.
Kanske när man bokar Business men inte i First vad jag såg. Kolla självDet bör stå något i stil som "Aircraft type surcharge" när du väljer SQ som flyg. Gäller för 777-300ER och A380, SQ tycker suites är värt mer helt enkelt.
Är du säker på att detta går? Det har diskuterats en del på sistone om att man max får ha 2 stopp i avresezonen och den rutt du föreslår är 3 stopp.
Då har du inte kollat ordentligtKanske när man bokar Business men inte i First vad jag såg. Kolla själv
Jag sa inte A380, jag sa 777-300.