D
Deleted member 4971
Guest
Kanske inte riktigt svar på frågan eftersom det kan variera mellan olika kedjor, men när jag bokat Sofitel via hotels.com så har jag i ett fall fått poäng och tre fall inte fått poäng. Har ingen status i Le Club för tillfället så kan inte säga hur de hade hanterat ev status.
Har bokat Radisson vid ett antal tillfällen och där är jag Elite Gold. Jag har ännu inte fått några poäng, men statusfördelar har jag fått i den mån det varit tillgängligt.
Däremot har ju, precis som andra nämnt här, hotels.com en inte helt ointressant förmån som i praktiken ger 10% rabatt. Man får ju, på deltagande hotell, var tionde natt gratis och jag kan blanda dessa nätter med olika kedjor och fristående. Kan således bo tre nätter på Sofitel, två nätter på Radisson och två nätter på Hilton och sedan ta ut en gratisnatt på the Peninsula (till ett värde av genomsnittet av de tio bokade nätterna). Ev mellanskillnader + skatter/avgifter får man stå för såklart. Men jag tycker det är ett bra alternativ om man inte kan bo på en å samma kedja hela tiden.
Hmm blir lite misstänksam över dina nätter för att få en gratis natt