Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Har du sett någon award på 359? Det har varit skralt de datum jag kollat!
Sen är det enorma i-landsproblemet TG eller SQ till Bangkok om du vill ha golfbil eller bättre ombordprodukt
Alla dessa våndor vanliga människor inte fattar ett jota av
Jag vet inte var man söker dessa men när jag ringde Tallinn för bokningen så kunde de se dessa på mina datum i alla fall.
För mig är dock valet enkelt, det blir Singapore Airlines alla dagar i veckan i och med att det är svårare att komma åt bokningar med dom.

@demgard här har du en bra route för den bali-resa du vill göra!
Skulle jag resa bara för resans skull så blir den perfekta routen:
FRA - HND LH F
NRT - SIN NH F
SIN - CGK SQ F
CGK - SIN SQ F
SIN - BKK TG C
BKK - NRT TG F A380
HND - LHR NH F
Avsluta med loungehopping. Du för ta en för laget och köpa en revenuebiljett för positionering men det kan det vara värt

Men vafan, du kan ju inte slänga upp en sån resa, jag var ju tvungen att boka den nu bara för det med lite modifiering. Stoppen i Tokyo blir 12h på utresan och 21h på hemresan.

ARN-FRA LH C
FRA-HND NH F B773ER (ska bytas till LH F förhoppnignsvis)
NRT-SIN NH F B773ER
SIN-CGK SQ F B773
//OPEN JAW//
DPS-BKK TG C B787
BKK-NRT TG F A380
HND-FRA NH F B773ER
FRA-ARN SK Economy :(

Alternativt byter jag hemresan till följande med en separat bokning från Frankfurt hem
CGK-SIN SQ F B773 eller SQ C A359
SIN-BKK SQ C B772/A330
BKK-NRT TG F A380
HND-FRA NH F B773ER

Vid en snabb koll två veckor i september så fanns noll tillgång på SIN- CGK i business på 359 ToR enligt expertflyer. Däremot var det massor av F tillgängligt.
Till KUL var det lättare att hitta awards på 359 i business.

3. Har Air China caviar och är Air China bra i First? (Jag älskade Air China i ekonomi tack vare att de har Tsing Tao)

Den börjar bli lite till åren men jag har lagt upp en recension på Air China First på länken nedan.
Recension: Air China First Class Frankfurt-Beijing - Första first-upplevelsen - BusinessClass.se

3. Har inte hört att de skulle servera caviar, men @David har säkert koll.

Ingen caviar någon av de 3ggr jag har åkt med dem (FRA-PEK, SYD-PEK-LHR).

• Gilla
Reactions: Gus
1. FRA-BKK finns inte med Lufthansa, så då blir det inget FCT. Routingen är tillåten.

2. Enligt uppgifter på "det andra forumet" så är ungefär hälften av planen med nya F.

3. Har inte hört att de skulle servera caviar, men @David har säkert koll.

4. Det skulle ju vara giltig routing att flyga till Tokyo via Astana, men det verkar inte vara några Star Alliance-bolag som flyger mellan Asien och Astana?

1. Ah, jag visste inte att Lufthansa inte flög F till Thailand. :confused: Får man flyga ARN-FRA-NRT//NRT-BKK-FRA-ARN. Jag vet ju att man måste byta i samma zon på dit- och hemväg, men om jag inte ens byter i någon zon på ditvägen?

2. Okej, inte så kul få gamla F. Någon som vet när alla 747 har nya F?

4. Asiana flyger till Astana ser jag nu, dock väldigt sällan. Skulle det även vara en giltig routing att flyga ARN-FRA-ICN-Astana eller blir det sk backtracking?

1. Ah, jag visste inte att Lufthansa inte flög F till Thailand. :confused: Får man flyga ARN-FRA-NRT//NRT-BKK-FRA-ARN. Jag vet ju att man måste byta i samma zon på dit- och hemväg, men om jag inte ens byter i någon zon på ditvägen?

2. Okej, inte så kul få gamla F. Någon som vet när alla 747 har nya F?

4. Asiana flyger till Astana ser jag nu, dock väldigt sällan. Skulle det även vara en giltig routing att flyga ARN-FRA-ICN-Astana eller blir det sk backtracking?

1. Ska vara OK.

2. När Thai får mer pengar i kassan, eller när alla gamla plan är skrotade. Det som inträffar först.

4. ARN-FRA-ICN-TSE faller nog på back tracking, men ARN-FRA-TSE-ICN måste gå. Är du säker på att Asiana flyger själva, har sett att de har en del codeshare med Air Astana...

• Gilla
Skulle jag resa bara för resans skull så blir den perfekta routen:
FRA - HND LH F
NRT - SIN NH F
SIN - CGK SQ F
CGK - SIN SQ F
SIN - BKK TG C
BKK - NRT TG F A380
HND - LHR NH F
Avsluta med loungehopping. Du för ta en för laget och köpa en revenuebiljett för positionering men det kan det vara värt
Grym routing! Jag måste alltså köpa en biljett mellan LHR-ARN eftersom man bara får flyga 4 sträckor med Eurobonus?

Singapore Airlines F kan bara bokas vissa sträckor va? Kan man se dessa på United.com?

Den börjar bli lite till åren men jag har lagt upp en recension på Air China First på länken nedan.
Recension: Air China First Class Frankfurt-Beijing - Första first-upplevelsen - BusinessClass.se

Ingen caviar någon av de 3ggr jag har åkt med dem (FRA-PEK, SYD-PEK-LHR).
Tack för rapport! Så av Thai, ANA, Air China och Asiana F kommer Air China längst ned på rankningen?

Jag har precis bokat resa genom Tokyo i november. Då kunde man inte flyga direkt med Lufthansa mellan FRA-NRT. Jag tog istället HND vilket funkar. Just nu har jag bokat ANA men hoppas på att kunna byta till Lufthansa F när det börjar närma sig.

• Gilla
Toppen