Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag har bokat en bonusresan med EB-poäng på SAS 90min innan avgång
"En arbetsdagregel" gäller vid ombokning och vid avbokning. Jag tror att du kan boka en bonusresa så länge SAS hinner att utfärda biljetten i tid.

Membership conditions in EuroBonus - SAS

Låter ju bra ifall man vill sticka iväg i sista minuten. På SAS kan jag förstå att de fungerar tänkte mer en komplicerad routing på Star Alliance. Det är väl bara att pröva!

Då jag just triggat min första Amex 2-4-1 har jag börjat kolla på en resa till Thailand (Phuket) under April 2016. Det jag tänkt mig är följande:

Göteborg - Frankfurt Lufthansa C
Frankfurt - Seoul Asiana F
Seoul - Bangkok Asiana C
Bangkok - Phuket Thai C

Phuket - Bangkok Thai C
Bangkok - Tokyo ANA C
Tokyo - Frankfurt ANA F
Frankfurt - Göteborg Lufthansa C

Tänker naturligtvis försöka ändra till Lufthansa F på utresa när det närmar sig avgång. Vad tror ni om denna routing? Kan jag optimera den bättre för att kanske få ytterligare nån sträcka i F eller kanske nån helt annan variant jag inte tänkt på.

Såg tyvärr nyss att Asiana beslutat plocka bort F på allt utom A380, dock inget datum vad jag vet. Så jag kanske blir tvungen att tänka om i alla fall.

För att ta reda på vad skatter/avgifter blir antar jag att jag kan söka varje delsträcka i ITA Matrix och sedan lägga ihop alla beloppen?

/Martin

Då jag just triggat min första Amex 2-4-1 har jag börjat kolla på en resa till Thailand (Phuket) under April 2016. Det jag tänkt mig är följande:

Seoul - Bangkok Asiana C
Bangkok - Phuket Thai C

Phuket - Bangkok Thai C
Bangkok - Tokyo ANA C
Tokyo - Frankfurt ANA F

Tänker naturligtvis försöka ändra till Lufthansa F på utresa när det närmar sig avgång. Vad tror ni om denna routing? Kan jag optimera den bättre för att kanske få ytterligare nån sträcka i F eller kanske nån helt annan variant jag inte tänkt på.

Såg tyvärr nyss att Asiana beslutat plocka bort F på allt utom A380, dock inget datum vad jag vet. Så jag kanske blir tvungen att tänka om i alla fall.

För att ta reda på vad skatter/avgifter blir antar jag att jag kan söka varje delsträcka i ITA Matrix och sedan lägga ihop alla beloppen?

/Martin
Bangkok - Tokyo finns i F med Thai istället för att åka ANA C.
Sen skulle du kunna ta resan till Bangkok och köpa separat resa till Phuket, på så sätt kan du få in ett segment till för att kanske kunna få in någon annan F-produkt med ytterligare stopp. United flyger F från Tokyo till Singapore (om jag kommer ihåg rätt) vilket kanske kan vara ett alternativ i så fall även om United F kanske inte är lika bra som andra F i Asien men säkert i paritet med att flyga C.

Seoul - Bangkok Asiana C
Bangkok - Phuket Thai C

Phuket - Bangkok Thai C
Bangkok - Tokyo ANA C
Tokyo - Frankfurt ANA F

/Martin

Asiana flyger Seoul Incheon-Phuket direkt varje dag, om stoppet (byte) i Bangkok inte är ett måste.

1234567
OZ747
Seoul ICN 19:50 - Phuket HKT 0:20 +1 333

1234567
OZ748
Phuket HKT 01:50 - Seoul ICN 09:55 333

För din information, THAI flyger med Boeing 747 som har First class kabin på Bangkok-Beijing.
Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien? | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Seoul - Bangkok Asiana C
Bangkok - Phuket Thai C

Phuket - Bangkok Thai C
Bangkok - Tokyo ANA C
Tokyo - Frankfurt ANA F

/Martin
Skatterna blir 4879 kr p.p
Iaf när jag bokade exakt samma rutt fast från ARN och Thai F till Tokyo.

Om United och ANA visar olika tillgänglighet, vilken ska man lita på? Egentligen....vilken kommer matcha bäst mot vad Tallin kan se?

United Business Saver har jag alltid kunant boka med SAS Eurobonus, så jag skulle ta den tillgängligheten och hoppas på det bästa

Och för mig har ANA vid upprepade tillfällen visat fel mot vad Tallin ser.

Perfekt, tackar. Och tackar även för tidigare tips/förslag.
Blir till att spendera helgen framför United och ANA för att lyckas pussla ihop ett trevligt förslag.

Toppen