Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Hej alla flygentusiaster!

Jag sitter just nu och försöker hitta plats i LH F inför mig kommande resa till San Diego och jag verkar ha hittat ava via IAD dit den 16/7 (vilket ju är kul då man får testa 747-800I (dock tråkigare med kort flygtid)

Dock måste jag boka en resa hem samtidigt och tänkte då fråga om det finns någon som har lite tips. Jag är flexibel på hemresedatum och kan åka 28, 29 eller 30 juli och skulle vilja få in ett besök i FRA. Någon som har tips på vilken dag och routing som det borde vara bra chans att uppgradera till F närmare in på avgång om man idag bokar i C?

Stort tack!

Kan också nämnas att availability:n i F ser ut som följande utifall det hjälper experterna i strategin:

(Givet för de tre datumen 28, 29, 30)

ORD-FRA
LH433: 8, 6, 7
LH431: 6, 7, 5

IAD-FRA: 1, 0, 1

IAH-FRA: 7, 2, 5

LAX-FRA:
LH457: 2, 4, 6
LH451: 4, 0, 4

SFO-FRA: 5, 4, 2

Spontant känns ju Chicago eller Houston som vinnare.

Det har tidigare varit enklast att boka LH F från Toronto/Chicago/Vancouver/Seattle/Boston enligt mina erfarenheter (osäker om det finns F på alla rutter fortfarande).
Du kan dock boka routing hem enligt eget önskemål nu och om det dyker upp platser på hemresan innan din utresa så kan du boka om till den rutten istället. Det är dock väldigt lite tid att spela på i och med att du åker 16/7 och tidigast kan åka hem 28/7

Den 30e är väl körd med tanke på att det inte släpps biljetter i F förrän två veckor innan och du kan inte ändra en bokning efter du påbörjat resan (dvs den 16).

Hej alla flygentusiaster!

Jag sitter just nu och försöker hitta plats i LH F inför mig kommande resa till San Diego och jag verkar ha hittat ava via IAD dit den 16/7 (vilket ju är kul då man får testa 747-800I (dock tråkigare med kort flygtid)

Dock måste jag boka en resa hem samtidigt och tänkte då fråga om det finns någon som har lite tips. Jag är flexibel på hemresedatum och kan åka 28, 29 eller 30 juli och skulle vilja få in ett besök i FRA. Någon som har tips på vilken dag och routing som det borde vara bra chans att uppgradera till F närmare in på avgång om man idag bokar i C?

Stort tack!

När jag höll på med detta i februari så var det Toronto, Miami och Denver som låg bra till.

Tillgänglighet i betald F är en dålig indikation, med undantaget att om det är noll tillgängligt för betalda biljetter lär det inte komma några awardbiljetter.

Boston har sett en minskad tillgång av awardresor nu när ena avgången inte har någon F-kabin. Jag skulle satsa på Chicago.

Jag tänkte flyga Göteborg-Chicago-Göteborg i First för EB-poäng. Är det bara LH och UA som jag kan välja på? Vilken First är bäst? Lufthansas business är ju rätt grå, men hur är det med First?

Last edited:
Jag tänkte flyga Göteborg-Chicago-Göteborg i First för EB-poäng. Är det bara LH och UA som jag kan välja på? Vilken First är bäst? Lufthansas business är ju rätt grå, men hur är det med First?

Ja det är bara LH och UA som har F åt det hållet på star alliance som går att boka på poäng.
Det finns mängder med trådar om Lufthansa F, dock kan det sägas att det är väldigt bra. Har inte åkt United men det är inte alls i närheten.
Lufthansas nya C är inte så dålig som ryktet säger, även om det finns bättre.

Toppen