Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Kan återkomma under dagen när jag väl lagt in bokningen med sas tallinn. Efter mycket nördigt letande känner jag att CDG-BKK i Thai F a380 blir en bra början för att sedan byta till 747 på BKK-SYD sträckan. Då får man det bästa av två världar.

Har inte lyckats hitta mycket vettig info om nån förstaklass lounge på nya heathrow terminal förutom månne Uniteds nya global first lounge, nån med erfaranheter från den? Dessutom ger CDG connections en schysst layover i BKK med tid till både lounge och stad.

Lite förvirring efter ett samtal till SAS Tallinn. Voucher poäng och allt med kontot såg bra ut och bokningen påbörjades. Först hävdade agenten att jag inte fick ha en stop over då jag ville flyga *A, utan den gällde endast med SAS. Det ändrade han sig dock om. Problem nr 2 skulle vara att vouchern enbart gäller där resan påbörjas och avslutas inom Norden (hur man då kan boka first är lite underhållande), problem nr 3 var att jag inte fick mixa klasser tydligen med biz och first. Till slut avbröt jag bokningen istället för konversationen var lite väl ensidig.

Tror inte agenten hade riktig koll själv på det hela så jag provar att ringa igen senare. Hittar inget om begränsningarna i villkoren så vad gäller egentligen?

Punkt 2 har väl agenten rätt i - du måste komma från norden. Det enda det betyder är väl att du måste boka anslutningsflyg till din First i samma bokning, normalt i business. Så blir det väl oberoende av vouchern.

Toppen