Senaste nytt

Boka First Award till Denver eller Asien

Jo den har jag. Trodde bara att det kanske fanns ett "hål" på helgerna där united inte uppdaterade. Har en crawler som försöker hitta mönster. Typ +5 platser på LH = award på united etc.

Jo den har jag. Trodde bara att det kanske fanns ett "hål" på helgerna där united inte uppdaterade. Har en crawler som försöker hitta mönster. Typ +5 platser på LH = award på united etc.

Tror att vi skall utgå från att alla dessa system är automatiserade med förbestämda algoritmer som inte kräver att Revenue Management behöver manuellt balansera om inventory på måndagar. Det skulle innebära att vi inte skulle kunna boka något alls på helgerna

Vad jag kan se utöver vad @Golfkillen säger med T-14 är att balansering av inventory sker kontinuerligt, i alla fall mellan T-14 och avgång. Bevakade FRA-BOS-FRA i juli och det var rätt dynamiskt vilka av dessa två avgångar som hade platser i First, nästan varje dag.

Någon som har varit ute för att LH släpper award seats till united före Eurobonus? Ringde Tallinn idag och fick höra att det inte fanns platser ICN-FRA i First den 15 september, men ser att det finns på united award booking. Störigt. Det kanske släpps på andra datum men jag är 14 dagar ute så vet inte helt varför Tallinn inte såg sätena.

Någon som har varit ute för att Lufthansa släpper award seats till united före Eurobonus? Ringde Tallinn idag och fick höra att det inte fanns platser ICN-FRA i First den 15 september, men ser att det finns på united award booking. Störigt. Det kanske släpps på andra datum men jag är 14 dagar ute så vet inte helt varför Tallinn inte såg sätena.
Allt är tänkbart. Tillgången du ser via United behöver inte matcha vad Eurobonus ser.

Haha. Ringde precist till Tallinn. Då hade hon 1 säte. Medans hon plockade fram min reservation försvann den dock. Gudarna vill inte jag ska åka LH713 ;-) Om inte det ändras kan jag ta ICN-MUC-FRA med LH F eller behålla ICN-FRA m Asiana F.

Asiana = ingen wifi och ingen F lounge i FRA och jag har 5 timmar till FRA-CPH flighten. Har dock aldrig åkt OZ a380 F. Så det står mellan LH a343-600 F med lite FCL i MUC eller OZ F a380.

Jag tycker upplevelsen ombord är bättre från MUC: trevligare personal. Just nu får man åka lite bil också, om inte helt till gaten :)

Sista frågan i denna tråden: rör married segments.

Hittar award platser ICN-CPH via MUC men inte om jag söker varje segment för sig. Alltså married. Men hur får man Tallinn att göra detta? Kan jag säga ICN-CPH eller måste Tallinn söka varje segment för sig?

Och då kom det ytterligare en fråga ändå!

Jag har bokat DEN-ORD med united First
Sen har jag bokat ORD-ZRH-ARN med Swiss First
Sen har jag bokat ZRH-CPH med Swiss Business

Jag har alltså 3 separate biljetter, där jag på den sista leg av ORD-ZRH-ARN hoppar av i ZRH och hoppar på ZRH-CPH flygningen istället.

Nu till frågan: Går det att få antigen united att checka in baggage hela vägen från DEN till CPH eller kan jag göra det ifrån Swiss ORD till CPH och informera om att jag hoppar av i ZRH, eller är det carry on som gäller?

Och då kom det ytterligare en fråga ändå!

Jag har bokat DEN-ORD med united First
Sen har jag bokat ORD-ZRH-ARN med Swiss First
Sen har jag bokat ZRH-CPH med Swiss Business

Jag har alltså 3 separate biljetter, där jag på den sista leg av ORD-ZRH-ARN hoppar av i ZRH och hoppar på ZRH-CPH flygningen istället.

Nu till frågan: Går det att få antigen united att checka in baggage hela vägen från DEN till CPH eller kan jag göra det ifrån Swiss ORD till CPH och informera om att jag hoppar av i ZRH, eller är det carry on som gäller?
Utan att veta men om du försöker dig på att checka in bagage till Köpenhamn så är det som att be om problem. Jag skulle definitivt sikta på att köra enbart handbagage om du inte har en övernattning i Zürich.

Toppen