Gäller dock bara att ha carry on luggage för tror inte checked luggage följer med hela vägen...speciellt inte hem när jag ska från nrt till hnd. Och vad jag kommer ihåg är ANA ganska kinkiga med carry on. 1st max 10kg. Kan vara det som gör att jag betalar för skiten och reser andra hållet.
Ja, om du ska nyttja en 2-4-1 så är det SAS Tallinn som sköter dessa bokningar.Och det är via Amex Eurobonus att detta bokas?
Singapore Airlines First class award är inte tillåten på flighterna med Airbus A380, Boeing 777-300ER när man bokar bonusresa med SAS EuroBonus poäng.(2) har någon lyckats boka SQ F från t ex HKG-SIN eller är det no go för EB då det är 777-300ER?
Lite kompletterande frågor:
(1) det verkar som att det finns bra tillgång på MUC-HKG LH F och ok möjlighet med FRA-HKG LH F. Jag har rest LH F ett flertal gånger men inte TH A380 F som är bokat just nu. Om FRA-HKG öppnar upp tar jag den men om valet står mellan TH F på A380 och LH F på 343-600 vad väljer man då?
(2) har någon lyckats boka SQ F från t ex HKG-SIN eller är det no go för EB då det är 777-300ER?
Utgår ifrån att du menar TG F (TG = Thai Airways).(1) det verkar som att det finns bra tillgång på MUC-HKG Lufthansa F och ok möjlighet med FRA-HKG Lufthansa F. Jag har rest Lufthansa F ett flertal gånger men inte TH A380 F som är bokat just nu. Om FRA-HKG öppnar upp tar jag den men om valet står mellan TH F på A380 och Lufthansa F på 343-600 vad väljer man då?