Senaste nytt

Boka First Award till Denver eller Asien

Gäller dock bara att ha carry on luggage för tror inte checked luggage följer med hela vägen...speciellt inte hem när jag ska från nrt till hnd. Och vad jag kommer ihåg är ANA ganska kinkiga med carry on. 1st max 10kg. Kan vara det som gör att jag betalar för skiten och reser andra hållet.

Jag var också förvånad över att de bara tillåter 1 carryon enligt reglerna. Jag tog med mig två utan att någon frågade mig.

En liten uppdatering. Det blev många flygningar med många stop-overs så beställde en 2-4-1 till Kuala Lumpur istället där jag ska ner i september och betalde sen F till Denver med Swiss: ARN-ZRH-ORD-DEN med nya b777. Inte så farligt...38 000kr.

2-4-1 blev istället:
CPH-FRA LH C a320
FRA-BKK TH F a380
BKK-KUL TH C a350
KUL-BKK TH C a350
BKK-ICN TH F b744
ICN-FRA OZ F a380
FRA-CPH LH C a320

Helt ok för 95 000 pts och 3200kr skatter.

TACK för alla goda råd och svar.

Lite kompletterande frågor:

(1) det verkar som att det finns bra tillgång på MUC-HKG LH F och ok möjlighet med FRA-HKG LH F. Jag har rest LH F ett flertal gånger men inte TH A380 F som är bokat just nu. Om FRA-HKG öppnar upp tar jag den men om valet står mellan TH F på A380 och LH F på 343-600 vad väljer man då?

(2) har någon lyckats boka SQ F från t ex HKG-SIN eller är det no go för EB då det är 777-300ER?

Lite kompletterande frågor:

(1) det verkar som att det finns bra tillgång på MUC-HKG LH F och ok möjlighet med FRA-HKG LH F. Jag har rest LH F ett flertal gånger men inte TH A380 F som är bokat just nu. Om FRA-HKG öppnar upp tar jag den men om valet står mellan TH F på A380 och LH F på 343-600 vad väljer man då?

(2) har någon lyckats boka SQ F från t ex HKG-SIN eller är det no go för EB då det är 777-300ER?

Är det verkligen TH du rest med?

TH TSE Transmile Air Services TRANSMILE Malaysia

List of airline codes (T) - Wikipedia

Eller är det TG?

TG THA Thai Airways International THAI Thailand

(1) det verkar som att det finns bra tillgång på MUC-HKG Lufthansa F och ok möjlighet med FRA-HKG Lufthansa F. Jag har rest Lufthansa F ett flertal gånger men inte TH A380 F som är bokat just nu. Om FRA-HKG öppnar upp tar jag den men om valet står mellan TH F på A380 och Lufthansa F på 343-600 vad väljer man då?
Utgår ifrån att du menar TG F (TG = Thai Airways).
Jag skulle ta Lufthansa First 100 ggr av 100 från Tyskland (framförallt från Frankfurt) oavsett vad det andra alternativet är (när det är boknign med eurobonuspoäng). Lufthansa First är ju samma produkt på alla deras plan så det spelar ingen roll att det är en A340-600 i ditt fall om du nu inte har krav på att få sitta i nosen under cockpit eller på en övervåning eller att toaletten måste vara "stor". Från Tyskland väljer jag alltid Lufthansa just pga tillgång till FCT. Thai är inte dåligt på något sätt men tycker inte att helheten når upp till samma som på Lufthansa.

Ja jag menade TG.
Ja det är samma F produkt men flygningen utgår från Munchen (som har en super FCL dock ej FCT). Jag väljer nog LH F från MUC eller FRA och bokar in TH A380 från HKG till BKK. Sen blir det nog LH A380 hem från ICN framför OZ. Har inte sett att det inte har funnits plats på ICN-FRA på mycket länge. Så det blir LH igen (denna gång dock med poäng vilket är extra gött!)

Då kom det en fråga till!

Jag har en bokning som tar mig till KUL via bkk med TG F från FRA och hem med asiana F från ICN.

Jag har sett att det brukar funka att hitta LH F till HKG antigen via MUC eller FRA. Vilket betyder att jag ska ta mig från HKG till KUL. Jag har hittat HKG-BKK med TG F a380 och vidare med TG C. Denna kan jag boka nu som enkelt resa. Men vad händer när jag förhoppningsvis får till LH F till HKG. Kan jag "merga" den med den andra enkeltresan och bara slopa enkeltresan. Alltså kan jag koppla på legs från den ena till min befintliga bokning utan att betala poängen?

Toppen