Senaste nytt

Boka bonusresa åt barnen. Samma flight som mig+1 men annan klass och konto

Mina två barn har närmare 30 000 poäng var på sina eurobonus-konton.
Det ena barnet fyller 12 i början på nästa år och får då inte 50% rabatt på bonusresor längre.
Därav funderar jag på att överraska dom med en resa till USA i sommar.
Tanken är att dom (om det går) ska använda upp sina poäng, medan jag och barnens mamma reser på mina poäng och voucher.
Det var inga problem att boka vuxenbiljetterna, men när jag försökte boka barnens biljetter stötte jag på patrull.

Är det någon som har lyckats med en liknande manöver tidigare? Är det SAS kundtjänst som gäller eller är det kört?

Jag kommer vara tvungen att föra över ca 2000 poäng var till dom, men vill avvakta tills jag vet om bokningen kommer lyckas.

En annan fråga.

Hur har det funkat för er andra som har rest i olika klasser än t.ex. era barn?
Beror förstås mycket på barnen, men vad är era erfarenheter?
För oss blir det isf. Business och Go

De går väl fortfarande som UM när de flyger och vuxen måste vara i bokningen. Det ska dock gå att boka detta manuellt mig veterligen så du får nog ringa in till vanliga supporten så bör de kunna hjälpa dig.

Har inga erfarenheter av Business/Go. När jag åkte förra sommaren till San Francisco med Swiss i Business satt det två barn som var omkring 10 år ensamma i Business, deras föräldrar satt framme i First och kom tillbaka 2-3 gånger under flighten för att se till barnen.
Alla barn är ju olika men jag tror att förklarar man läget för barnen och att de måste bete sig för att få åka själva så fixar de detta. Är väl bara att säga till personalen ombord att om det blir problem så får de komma och säga till er samt att du lägger kortet i baren så de får äta/dricka vad de vill under flighten ;)

Personligen tycker jag att man håller familjen samlad på en flygresa, dvs alla åker i samma klass. Själv har jag vid ett par tillfällen själv blivit uppgraderad på AA från C till F men då tackat nej eftersom inte samtliga i familjen blev uppgraderade.

Personligen tycker jag att man håller familjen samlad på en flygresa, dvs alla åker i samma klass. Själv har jag vid ett par tillfällen själv blivit uppgraderad på AA från C till F men då tackat nej eftersom inte samtliga i familjen blev uppgraderade.

Det tycker egentligen jag också, men olika omständigheter gör den här gången att det blir olika klasser eller ingen resa alls.
Frågade barnen för någon månad sen hur dom skulle se på en flygresa där vi eventuellt skulle sitta en bit från varandra i planet, och dom tyckte det var lugnt.
Jag är som sagt inte helt övertygad huruvida det är en bra idé eller inte - därav frågan om andras erfarenheter. Men tack för din synpunkt.

• Gilla
Reactions: Alf
Jag har varit med om att alla barnen (ålder 7-10) fick sitta splittrat i kabinen. Då satt även jag i economy men flera rader i från där närmaste barn satt. Det gick alldeles utmärkt.
Tror säkert att dina barn klarar det galant, de lär ju dessutom sitta vid sidan av varann

Toppen