Senaste nytt

Boka AAdvantage Award från Sverige?

Ja, Mexicana saknar jag.

Hur är det med resa till Sydamerika som award?
Blir det Europa-Nordamerika + Nordamerika-Sydamerika då om man inte väljer Iberia utan AA?

Du kan inte flyga Europa-Nordamerika-Sydamerika som Europa-Sydamerika award.

Det finns några LAN rutter till Europa (Madrid, Frankfurt och Paris?), men det kan vara svårt att få tag i Business class award på de rutterna.

Om LAN flyger så är ju en resa till Påskön väldigt intressant men ur kan man flyga då om jag skall ta mig till någon av de *A eller Skyteam hubbarna?

Om LAN flyger så är ju en resa till Påskön väldigt intressant men ur kan man flyga då om jag skall ta mig till någon av de *A eller Skyteam hubbarna?

Påskön tillhör Oceania zon, inte South America zon.
Men om du har British Airways Executive Club miles, kan du använda dem till mellan Santiago och Isla de Pascua för 20.000 BA miles per T/R i ekonomiklass, 40.000 BA miles per T/R i Business class.

Tyvärr har jag inga BAEC miles då jag tidigare inte haft något kontinuerligt resande utan har sparat de miles jag tjänat i AA då jag tyckt det verkat mest vettigt på lång sikt.
Men en sådan resa du målar upp där är ju fantastisk MEN då den inte tillåter stopover så försvinner ju lite an tjusningen med att åka över PPT, ivarje fall för mig.

Ny fråga som dyker upp här:

Kan man betala för utresan och köra på poäng på hemresan?
Frågan uppkommer ju eftersom utresan oftast (alltid?) är halva priset jämfört med hemresan...

Ny fråga som dyker upp här:

Kan man betala för utresan och köra på poäng på hemresan?
Frågan uppkommer ju eftersom utresan oftast (alltid?) är halva priset jämfört med hemresan...

Jag förstår inte riktigt din fråga.
Om du menar att du köper en vanlig biljett ena vägen och bonusresa på andra vägen, kan du visst göra det.

Men jag har aldrig sett någon revenue(betald) biljett som tillåter kombination med award biljett och får halva priset av tur och retur.

Toppen