Senaste nytt

Boka AAdvantage Award från Sverige?

Du kan gå in i ITA Softwares webbsida och kolla routing med specifik flygbolag. Du kan bortse bränsletillägg på American Airlines flyg.

Smart AHO! Du är en klippa!

Hur ser ja vilka flygplatser som räknas som international gateway? Skulle ju gärna ha ett stopp i Boston på dit eller hemresan.

Smart AHO! Du är en klippa!

Hur ser ja vilka flygplatser som räknas som international gateway? Skulle ju gärna ha ett stopp i Boston på dit eller hemresan.

Boston är OK.
Om det finns internationella linje med oneworld eller AAdvantage partner flygbolag, så räknas det som international gateway.
Dock det är osäkert om Kanada-USA linje räknas som international gateway.
Med enkel tumregel kan jag säga att om British Airways flyger dit, så är det garanterat räknas som international gateway.

Hur mycket agent roulette är det om man ringer till US-numret. Har gjort en bokning via det svenska numret och jag upplevde aldrig några problem då. Det enda som har hänt är ju att Cathay har bytt plan mellan HKG-TPE så jag inte får flyga F den sträckan. Men just nu har dom också bytt till en 747 mellan BKK-HKG, så det var ju viss kompensation:) Men ska som vi diskuterade tidigare, jag ska se om jag kan åstadkomma någon kompensation för bytet när jag kommer till HKG.

Jag älskar agent roulette. :D
Med tanke på dåliga geografikunskap bland amerikanska agenter, kanske kan du boka Sverige-Australien award som Europa-Mellanöstern? ;)

Jaha, liter dollaros då men hyfsat billigt ändå!

4 segment skrev du också, spelar ju inte så stor roll hur många segment det blir på en bonusresa då det inte genererar några poäng eller segment så snabbaste vägen är väl bäst. Flyga inrikes i USA är ju in det mest upphetsande som finns även om man sitter i First.

4 segment skrev du också, spelar ju inte så stor roll hur många segment det blir på en bonusresa då det inte genererar några poäng eller segment så snabbaste vägen är väl bäst. Flyga inrikes i USA är ju in det mest upphetsande som finns även om man sitter i First.
Nja, om du vill maximera, så finns det olika routing att välja.

AAdvantage Award chart

North America zone:
U.S. (including Hawaii and Alaska), Canada, Mexico, Bermuda, The Bahamas and the Caribbean.

T ex:
Stockholm-(IB)-Madrid-(IB)-Mexico city-(AS)-Los Angeles-(AA)-Boston-(AA)-London-(BA)-Stockholm

IB: IBERIA
AS: Alaska Airlines
AA: American Airlines
BA: British Airways

Men det kanske inte passar för du vill nog resa från Göteborg.

Nja, om du vill maximera, så finns det olika routing att välja.

AAdvantage Award chart

North America zone:
U.S. (including Hawaii and Alaska), Canada, Mexico, Bermuda, The Bahamas and the Caribbean.

T ex:
Stockholm-(IB)-Madrid-(IB)-Mexico city-(AS)-Los Angeles-(AA)-Boston-(AA)-London-(BA)-Stockholm

IB: IBERIA
AS: Alaska Airlines
AA: American Airlines
BA: British Airways

Men det kanske inte passar för du vill nog resa från Göteborg.

Intressant routing må jag säga! Men som du säger, utgår helst från Göteborg eller kanske Köpenhamn.
Alaska hade ju varit ett intressant stopp också fast dit flyger väl ingen så att det går att få det som int. gateway...

Toppen