Smart AHO! Du är en klippa!
Hur ser ja vilka flygplatser som räknas som international gateway? Skulle ju gärna ha ett stopp i Boston på dit eller hemresan.
För din information, kostar British Airways bränsletillägg mellan Stockholm/Göteborg-London ca 260 SEK per sträcka.
Så jag skulle klara mig på 520 SEK för en bonusresa. Utan att ha bokat någon bonusresa innan så tror jag nog att det är väldigt överkomligt, right?
Hur mycket agent roulette är det om man ringer till US-numret. Har gjort en bokning via det svenska numret och jag upplevde aldrig några problem då. Det enda som har hänt är ju att Cathay har bytt plan mellan HKG-TPE så jag inte får flyga F den sträckan. Men just nu har dom också bytt till en 747 mellan BKK-HKG, så det var ju viss kompensationMen ska som vi diskuterade tidigare, jag ska se om jag kan åstadkomma någon kompensation för bytet när jag kommer till HKG.
Nja, om du vill maximera, så finns det olika routing att välja.4 segment skrev du också, spelar ju inte så stor roll hur många segment det blir på en bonusresa då det inte genererar några poäng eller segment så snabbaste vägen är väl bäst. Flyga inrikes i USA är ju in det mest upphetsande som finns även om man sitter i First.
Nja, om du vill maximera, så finns det olika routing att välja.
AAdvantage Award chart
North America zone:
U.S. (including Hawaii and Alaska), Canada, Mexico, Bermuda, The Bahamas and the Caribbean.
T ex:
Stockholm-(IB)-Madrid-(IB)-Mexico city-(AS)-Los Angeles-(AA)-Boston-(AA)-London-(BA)-Stockholm
IB: IBERIA
AS: Alaska Airlines
AA: American Airlines
BA: British Airways
Men det kanske inte passar för du vill nog resa från Göteborg.