Senaste nytt

Bojkotta SAS:s nya pointbooster!

Har du årskort är du ju ganska självklart att du kommer boka med SAS. Då finns det ju ingen anledning att försöka locka dig till en sån här kampanj. Sen kan man ju tycka att det vore trevligt om de mest lojala kunderna kunde få något extra ibland.

Om jag inte har fel så får folk med årskort automatiskt EBG, SAS-credits utöver EB-poäng och resor alltid bokade i C. M.a.o bra mycket mer än vad andra resenärstyper får. En pointbooster för folk med travelpass är att bjuda in till extra flygande som föranleder noll intäkter för flygbolaget.

Last edited:
Jag tycker det är fullt rimligt att SAS bara ger extra bonuspoäng till nya bokningar. Så fungerar ju oftast hotellkampanjer m.m.

Meningen är ju att de förhoppningsvis ska lyckas sälja FLER biljetter, annars har de ju inte vunnit någonting på kampanjen, snarare tvärtom. Jag är mer förvånad att det inte har varit så tidigare också!

Ingen bojkott från min sida av det skälet, däremot möjligtvis pga andra försämringar.

Om jag inte har fel så får folk med årskort automatiskt EBG, SAS-credits utöver EB-poäng och resor alltid bokade i C. M.a.o bra mycket mer än vad andra resenärstyper får. En pointbooster för folk med travelpass är att bjuda in till extra flygande som föranleder noll intäkter för flygbolaget.

Så är det! Vitsen med point-boosterkampanjer är att locka mindre frekventa EB-medlemmar att flyga med SAS istället för andra konkurrenter. Därav så får vi högfrekventa resenärer sällan eller aldrig erbjudanden om att tjäna extrapoäng. Men, som sagts tidigare i denna tråd, det vore välkommet med en uppskattning även av de högfrekventa resenärerna. Man kan gärna införa en "trappa" för EBG där man får en extrapott EB-poäng alt en voucher om X euro för varje gång man dubbel- eller trippelkvalificerar sig för EBG under en intjänandeperiod.

Jag var förvånad förra gången att pointboostern inte gällde bara nybokningar. Hade nästan varit "för bra" om man nyttjat den tidigare höstkampanjen med 1 miljon billiga resor och därefter cashat in extrapoäng.

Men okej, visst blev även jag initialt besviken när jag såg den nya regeln...

Exakt, och därför jag tycker inte det är konstigt att en med årskort inte får en inbjudan till denna kampanjen.

Faktum är att de tidigare kampanjerna har jag fått inbjudan till trots TPI & det har varit positivt, men det är inget som jag förväntar mig.

Toppen