Senaste nytt

Blue1 på svenska inrikeslinjer sommaren 2013

När jag söker inrikes resor på SAS hemsida ger de flighter som trafikeras av Blue1 inga bokningsklasser, ej heller visas antalet EB-poäng.

Någon som vet varför?

När jag söker inrikes resor på SAS hemsida ger de flighter som trafikeras av Blue1 inga bokningsklasser, ej heller visas antalet EB-poäng.

Någon som vet varför?

Veyt ej men det är samma som DC opererade avgångar till/från inom Finland. Det är lugnt, poängen kommer till ditt konto rätt. Jag har inte haft några problem med dessa avgångar.

Någon som vet varför?

Som jag förstått det baseras poängen i bokningsdialogen på tidigare avgångar, här finns väl inget historiskt underlag för kombinationen flightnummer och flygbolag. Var om jag minns rätt samma sak när SAS släppte biljetter till SFO.

Funderar på att boka om min flight OSL-ARN imorgon till SK884 som flygs av Blue1. Åker Eco Extra. Bra eller dålig idé, någon som provat Blue1 i eco extra och kan jämföra med B73x?

Fasen vad segt det går att få in poäng från SAS-flight operated by blue1, flög ARN-AGH för två v sen ca och poängen har fortfarande inte trillat in (returen AGH-ARN m standard 736 kom in direkt).

Någon som har liknande erfarenhet?

/G

Fasen vad segt det går att få in poäng från SAS-flight operated by blue1, flög ARN-AGH för två v sen ca och poängen har fortfarande inte trillat in (returen AGH-ARN m standard 736 kom in direkt).

Någon som har liknande erfarenhet?

/G

Ja, fick efterregistrera ett segment HEL-ARN efter att poängen inte kommit in efter två veckor.

Ibland undrar man ju hur detta hänger ihop. Om resan är bokad hos SAS, har SK flightnummer etc. Vad spelar det för roll om SAS hyrt in extra kapacitet från andra flygbolag? Tänker då på intjäning Eurobonus. Antar att det är wet lease vi pratar om men ändå?!?

Toppen